Noen som har forslag på hvordan jeg kan sammenstille disse to delene på en holdbar og grei måte ?
Noen har foreslått TIG-sveising, men ser for meg at det kan bli en noe dyrere løsning enn jeg hadde sett for meg.
Sveising er nok den beste løsningen, men om du ikke kjenner noen som sveiser er hardlodding et godt alternativ. Du klarer det sikkert med bløtlodding og en billig blåselampe også, men da må du bruke blyfritt tinn.
Dette er også noe en utrent med litt fingerfølelse kan få til. I prinsippet klemmer du delene sammen, varmer opp og drar loddestangen over skjøten. Når det er varmt nok, ‘suges’ loddingen inn i sprekken. Er det for kaldt, skjer ingenting
Dette er også noe en utrent med litt fingerfølelse kan få til. I prinsippet klemmer du delene sammen, varmer opp og drar loddestangen over skjøten. Når det er varmt nok, ‘suges’ loddingen inn i sprekken. Er det for kaldt, skjer ingenting
Flott Bør jeg benytte noe form for flussmiddel i tillegg ? Tenker på om flyten blir god nok.
( har loddet på elektronikk tidligere, men da med loddebolt )
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.