Ball lock-kobling med flow control

Sigve R

Norbrygg-medlem
Jeg har kjøpt en ball lock-kobling med flow control fra Kegland (duotight-versjonen). Har nå prøvd den på en høyt karbonert saison med picnic tap (å kunne gjøre det var mye av poenget med kjøpet), men det funker ikke i det hele tatt. Sinnsykt mye skum, og eneste forskjellen når jeg strammer til flow control er at skummet kommer saktere. Jeg hadde mye bedre resultat med 3 meter 3/16-slange. Er realiteten at dette produktet ganske enkelt ikke fungerer som produsenten hevder, eller er det noe galt med den jeg har fått (evt. meg)?

Sist redigert:
Er det denne du har?

Se på denne videoen

Hvorfor handler du fra England, når produktet kan kjøpes i Norge med support hvis du trenger det?

Det er den. Det jeg egentlig lurer på er om produktet rett og slett ikke er så bra som produsenten vil ha det til (det høres sant å si egentlig litt for godt ut til å stemme, gitt prisen)?

Det er den. Det jeg egentlig lurer på er om produktet rett og slett ikke er så bra som produsenten vil ha det til (det høres sant å si egentlig litt for godt ut til å stemme, Jeg har gitt prisen)?
Jeg har ingentimg mwd Kegland å gjøre, du må nesten spørre den nirske importøren eller det
engelske firmaet du handlet fra.

Jeg har ingentimg mwd Kegland å gjøre, du må nesten spørre den nirske importøren eller det
engelske firmaet du handlet fra.

Som Amarillo har foreslått og jeg allerede har bekreftet var det en autokorrektur av Kegland. Den er ikke kjøpt fra England. Jeg regner ikke med at importøren kommer til å innrømme at produktet rett og slett ikke er spesielt bra, men siden jeg mistenker at dette kan være så enkelt spør jeg her om det er noen som har erfaringer med produktet.

Jeg kjøpte den sammen med den lille nukatap’n.
Flimsy, men fungerer ok.
Mulig du må redusere trykket i tanken og/eller redusere karboneringen. Den har sine begrensninger og kan ikke fixe overkarbonering.
Jeg har også en i stål med en vanlig tappekran som er mye, mye bedre. Husker ikke hvor jeg kjøpte den i stål
1733735645103.png

Hva er temperaturen på fatet ditt, og hvilken trykk har du i den?
Misstenker at den funker, men at fatet ditt kanskje er overkarbonisert.

Sist redigert:
Jeg kjøpte den sammen med den lille nukatap’n.
Flimsy, men fungerer ok.
Mulig du må redusere trykket i tanken og/eller redusere karboneringen. Den har sine begrensninger og kan ikke fixe overkarbonering.
Jeg har også en i stål med en vanlig tappekran som er mye, mye bedre. Husker ikke hvor jeg kjøpte den i stål
Vis vedlegget 70484
Selges bla. her.
Jeg lånte en slik for å teste, men minnes at det ikke var en udelt suksess.
Hvilke øl/trykk tapper du, og husker du hvor du har fått kjøpt overgangen til kran?

Tilbake
Topp