Bayou Banjo Burner - hvor kjøpe??

Livet er for kort, må ha en brenner med mer futt til mitt garasjebryggeri.

Etter litt sjekking har jeg landet på en sånn: http://bayouclassicdepot.com/kab6-kick-a-banjo-burner-plus.htm. Skal moddes så den kan bruke min 2,5 bar jumbo propanregulator.

Finner den i noen amerikanske nettbutikker (inkl amazon), men de sender ikke til Norge.
Homebrewstuff sender, men skal ha $110 i frakt, som er mer enn selve brenneren koster. Merker at det sitter litt langt inne, særlig når jeg vet at både Posten og Staten skal ha litt på toppen av det igjen.

Noen her som har smarte tips eller en URL?

(Og hvorfor er det ikke mulig å kjøpe en høytrykksbrenner fra en europeisk nettbutikk? Merkelige greier. )
 
Mange i norge selger kokere på 10kw... Holder ikke det?
Varmeskjold og isolering vill øke effekten betraktelig også. 10kw burde gi kok rimelig fort det.. Jeg koker opp 30-40 liter på 4,7kw og det tar ikke lang tid...
 
Holder og holder, Fru Blom.
Bruker en krabbekoker nå, tror den er ca 8,5KW. Det går akkurat, med varmeskjold rundt kjelen og hvis jeg tar tiden til hjelp. Problemet er jo at man ofte har litt lite tid til disposisjon.
En kraftigere brenner vil korte ned bryggedagen min med mer enn 1 time. I tillegg er det Power, og power er bra.  8)   

Har ikke noen erfaring med jetcarrier, sjekker ut den. Takker for tips!
 
Jeg kjøpte min ifra Homebrewstuff.com. Var ikke så ille frakt heller. Men for meg var den verdt hver krone.
Den er virkelig god!
 
Hva med elektrisk i tillegg?
Jeg koker opp på under halve tiden med 4,7kw elektrisk i forhold til 7kw gass.
Gassbluss ser ut til å varme opp hele rommet, mens strålingsvarmen fra elektrisk er tilnærmet null. :)
Bare forslag, ikke alle bryggerom som har nok sikkringskurser ;)
 
kraaen skrev:
Opprett en konto av www.jetcarrier.com så blir ikke det så galt med frakt heller.

Denne saken veg rundt 20+ kg og det er vel utan innpakking.    Flyfrakt med jetcarrier kostar då over 1000 kroner - altså ca. 200 USD..      Med sjøfrakt vil det fort enda opp på det halve - sjøfrakt kostar vel omlag 300 kroner og så kjem lokal frakt i Norge i tillegg…  så frakt på 110 USD er vel ikkje så aller verst... 
 
Aleksander_B skrev:
Jeg kjøpte min ifra Homebrewstuff.com. Var ikke så ille frakt heller. Men for meg var den verdt hver krone.
Den er virkelig god!
+1
Homebrewstuff er snille med verdisettinga også.
Verdt hver krone uten tvil ja. Gikk fra krabbekoker selv.
Har en bod jeg har forberedt med STOR kurs, men foreløpig gass...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Aleksander_B skrev:
Jeg kjøpte min ifra Homebrewstuff.com. Var ikke så ille frakt heller. Men for meg var den verdt hver krone.
Den er virkelig god!

Hva slags regulator bruker du? Andre som har tips til regulator med litt trøkk i? Ser det er flere amerikanske nettsteder som selger Banjo-brennere ferdig med regulator, men regner med at de ikke kan brukes i Norge? Er det evt noe triks her?
 
Vel og bra, men for en som bor litt landlig til, og gjerne vil unngå bomturer når slike ting skal innkjøpes, er det fordel å ha noe håndfast som f.eks. en produktkatalog på nett, eller better yet; en nettbutikk :)

Noen forslag i så henseende? Finner ingenting på Jula eller Bauhaus sine nettsider.
 
Livet er for kort, må ha en brenner med mer futt til mitt garasjebryggeri.

Etter litt sjekking har jeg landet på en sånn: http://bayouclassicdepot.com/kab6-kick-a-banjo-burner-plus.htm. Skal moddes så den kan bruke min 2,5 bar jumbo propanregulator.

Finner den i noen amerikanske nettbutikker (inkl amazon), men de sender ikke til Norge.
Homebrewstuff sender, men skal ha $110 i frakt, som er mer enn selve brenneren koster. Merker at det sitter litt langt inne, særlig når jeg vet at både Posten og Staten skal ha litt på toppen av det igjen.

Noen her som har smarte tips eller en URL?

(Og hvorfor er det ikke mulig å kjøpe en høytrykksbrenner fra en europeisk nettbutikk? Merkelige greier. )


Skal du virkelig få litt futt på kokinga trenger du en slik
 
Tilbake
Topp