Beer brew 150

ocsatre skrev:
Oooo, den som hadde hatt plass til noe sånt!

Akkurat det samme tenkte jeg.  ;D Hadde jeg hatt plass til å bygge en bod eller "garasje" så hadde jeg bygget en. Men så tar gjærskap plass. osv osv Må nesten kjøpe ett nytt hus.
 
steingrd skrev:
Nice - spent på å høre noen erfaringer... Håper noen kjøper denne og gir lyd fra seg her :)

Vi har allerede 4 bestillinger på denne. Jeg skal be de som har bestilt om å være raske med å poste innlegg her...
 
geokri skrev:
har du laga noe bruksanvisning til denne? Slik at man kunne sett hvordan bryggingen foregikk?
Ikke ennå. Må få den i hus før jeg kan få brygget og lage bruksanvisning med bilder. Men i morgen skal jeg legge ut mange flere bilder av den...
 
Oi oi oi. Skulle hatt denne i kjelleren ja  ;D

Blir kanskje litt for stor for mitt bruk da jeg brygger batcher på 10-15 liter for variasjon, men dette så ut som fine greier til en fin pris.

Håper på oppdateringer og bilder når folk får den i hus  ;)
 
Er det noen som har tatt i bruk denne? Det hadde vært gøy å lest om erfaringer, sett litt bilder fra prosessen og hørt mer om den. Ligger bruksanvisningen ute noe sted? :)
 
Broderen som IKKE brygger øl hadde lyst til at vi på sikt skulle kjøpe denne sammen....
Får se om han får ferdig huset sitt, for jeg har IKKE plass til den i stua i min leilighet :p


Men kunne godt tenke meg å se litt bilder fra de som alt har kjøpt :p
 
Den ser stor ut på bildet, men den er faktisk ikke større enn 75 cm i diameter og 135 cm høy.
Så kommer pumpe og utvendige rør i tillegg, men det er ikke noe problem å få denne på plass i et vanlig rom.

Den krever tre separate 16A kurser, eller en 3-fas 40A kurs, så litt elektrikerutgifter må tas med i regnskapet...
 
Finnes det noe bruksanvisning til denne?

Største kammeret er 165 liter.
Hvordan får man 150 liter ferdig øl med denne?


Noen som har den og kan dele erfaringer?
 
nordtvedt skrev:
vil ikke 3stk  16A kurser bli     16A*roten av 3 (1,75)=28A ? altså trenger du en 30 A trefas sikring.

Er vel oppgitt til 9kw dette bryggeriet,  og da blir vel det ca 23A trefas.  (230v)  Og da er nærmeste sikringsstørrelse 25A.
Så trefas 25A vil være minimumskravet. 
 
nordtvedt skrev:
vil ikke 3stk  16A kurser bli    16A*roten av 3 (1,75)=28A ? altså trenger du en 30 A trefas sikring.

Nei med 3 stk 16A kurs blir det ca. 3x3600 W = ca 11000 W, det er 6 sikringer som deler om strømmen mens det på en 3 fase kurs er det bare 3 sikringer som deler om strømmen, det er forskjellen på de to alt.
 
Vi kommer til å stille ut en BB150 under publikums favoritt (PF) 2014 nå 1. februar. Så alle som har lyst til å ta denne i skue og stille evt spørsmål, har mulighet til dette under dette arrangementet.
 
Tilbake
Topp