Beer Brew Automatic kommer......

Ikke noe stort problem, nei - men det er ikke tillitvekkende at et produkt har en slik idiotisk feil. Har dere visst om det, og gitt blaffen, eller har dere ikke visst om det? Uansett er det ikke bra. Begge alternativene vitner om at noe er galt, slik jeg ser det.

Åpenbart har dere visst om feil ved kjelene - men uten å informere kundene om dem. Det er heller ikke bra.
Tillitproblemene for min del kommer vel først og fremst ifra alle returene jeg hørte Bryggeland har hatt på BeerBrews, inkludert min egen. Elektronikken var jo elendig og var kilden til alle returene. Er det nye leverandører av elektronikk på denne nye modellen?
 
Det er bra det kommer et nytt produkt! Håper bare det er bedre enn det som har vært. Har både BB30 og BB60 i versjon 3. Begge har blitt byttet og kan ikke si jeg er spesielt imponert, spesielt over BB60. Har fått ny silbunn en gang og gryta er byttet en gang, men har fremdeles en gryte hvor silbunnen har for liten diameter og for korte ben. Eneste upåklagelige er servicen, det blir byttet forholdsvis raskt, men når man bare får en ny som ikke passer er man jo like langt, bare mer oppgitt. Og ikke minst tiden man ikke får brukt den fordi noe skal byttes.
Blir det levert deler til disse som passer før dere kaster dere ut i et nytt produkt?
nå har jeg ikke nevnt termostat og temeraturkontroll..... kunne likesågodt bare fjernet dette og hatt en av/på knapp.

Bryggere er jammen en tolmodig gjeng mennesker, hadde et slikt produkt blitt solgt et annet sted er jeg sikker på at forbrukerombudet hadde hatt hendene fulle.

Kunne godt tenkt meg en silbunn som passer, synnes det blir litt feil at jeg selv evt må oppgradere til silkar fordi at produktet jeg har kjøpt rett og slett ikke passer sammen.
 
Sist redigert:
Det jeg kan si her, er at vi har forholdsvis lite reklamasjon på BBene våre. Jo, det er noe som ikke er som det skal, slik det er med de fleste produkter. Men vi prøver å løse dette så fort vi klarer.
Hvis dere leser i svarene under utstyr og Beer Brew, så ser dere mange fornøyde kunder. Hvis det er noe du Zliverfox ønsker skal bli fikset, så må du gi oss beskjed om det.
Men, vi prøver selvfølgelig også å utvikle dette så det skal bli så bra som mulig. Automatic versjonen har vi utviklet på nå i over et år. Vi synes denne fungerer utmerket, når vi har gjort tester.
 
Sist redigert:
Tillitproblemene for min del kommer vel først og fremst ifra alle returene jeg hørte Bryggeland har hatt på BeerBrews, inkludert min egen. Elektronikken var jo elendig og var kilden til alle returene. Er det nye leverandører av elektronikk på denne nye modellen?

Jeg vet ikke hvordan du kan si dette. Vi har fått returene fra Bryggeland, og her er det mye forskjellig - fra å bytte sikring, eller en pakning til andre ting. Mitt inntrykk er at når folk blir misfornøyde med noe, så påståes det mye rart. Sannheten er at det er lite alvorlige feil med Beer Brew.
 
Ikke noe stort problem, nei - men det er ikke tillitvekkende at et produkt har en slik idiotisk feil. Har dere visst om det, og gitt blaffen, eller har dere ikke visst om det? Uansett er det ikke bra. Begge alternativene vitner om at noe er galt, slik jeg ser det.

Åpenbart har dere visst om feil ved kjelene - men uten å informere kundene om dem. Det er heller ikke bra.

Vi ser ikke på dette som en feil. Hvorfor gjør det noe at silbunnen henger litt på krana så lenge silbunnen tetter rundt kanten? Det har jo ingenting å si for bryggingen...
 
Vi ser ikke på dette som en feil. Hvorfor gjør det noe at silbunnen henger litt på krana så lenge silbunnen tetter rundt kanten? Det har jo ingenting å si for bryggingen...
Fordi at vekten av malten da hviler på innsiden av kranen og det begynner å lekke kanskje?
 
Av nysgjerrighet. Vil det si at silbunnen ikke ligger horisontalt, og at noen av beina da evt ikke når helt ned?
 
Ja - og at det ikke sees på som noen feil av firmaet, er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig tetter ikke silbunnen like godt når den står på skeive. Og sjøl om det går greit å brygge med den, skal selvfølgelig ikke silbunnen ha for korte bein!

Diameteren er jo også for liten, så jeg kunne godt tenkt meg å få tilbud om en som passer - og som har lange nok bein. Men siden de ikke anser beina som en feil, så selger de vel fremdeles kjelen med silbunn med for korte bein, da?

De svarer forøvrig ikke på hvorfor de ikke informerer om at skalaen på innsiden av kjelen er feil.
 
Sist redigert:
Ja - og at det ikke sees på som noen feil av firmaet, er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig tetter ikke silbunnen like godt når den står på skeive. Og sjøl om det går greit å brygge med den, skal selvfølgelig ikke silbunnen ha for korte bein!

Diameteren er jo også for liten, så jeg kunne godt tenkt meg å få tilbud om en som passer - og som har lange nok bein. Men siden de ikke anser beina som en feil, så selger de vel fremdeles kjelen med silbunn med for korte bein, da?

De svarer forøvrig ikke på hvorfor de ikke informerer om at skalaen på innsiden av kjelen er feil.

Må vel være noe annerledes I produksjonen kanskje? Ikke alle BBer kan vel være slik? Hvis de er det er jo dette en massiv designfeil i mine øyne.
 
Problemet med de korte beina er faktisk velkjent. Det var en tråd på det her på forumet, og folk hadde forskjellige fiffige løsninger på det. Så vidt jeg forsto da, hadde alle med BB60 dette problemet. Jeg vet ikke om det gjaldt for BB30, også - tror kanskje ikke det.

Firmaet påstår at de fikset problemet med for liten diameter, men det er i alle fall mange som har hatt det problemet - som er virkelig alvorlig - også.
 
Ja - og at det ikke sees på som noen feil av firmaet, er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig tetter ikke silbunnen like godt når den står på skeive. Og sjøl om det går greit å brygge med den, skal selvfølgelig ikke silbunnen ha for korte bein!

Diameteren er jo også for liten, så jeg kunne godt tenkt meg å få tilbud om en som passer - og som har lange nok bein. Men siden de ikke anser beina som en feil, så selger de vel fremdeles kjelen med silbunn med for korte bein, da?

De svarer forøvrig ikke på hvorfor de ikke informerer om at skalaen på innsiden av kjelen er feil.

For det første: Dette er en tråd om de nye modellene våre - ikke om silbunnen. Så vil du fortsette diskusjonen, så tar vi det på rett plass.
Du har etter som jeg forstår, fått en silbunn som er litt for liten. Det er dumt, og du må gjerne spørre oss på mail om du kan få byttet den.
Silbunnen som er nå er stor nok, og selv om den ligger litt på krana, så gjør faktisk ikke det noen ting. Om det kan kalles en feil, så er den meget liten.
Og jo, jeg har svart flere ganger i denne tråden om at jo, skalaen har vært feil, og den er nå blitt rettet opp.
 
Må vel være noe annerledes I produksjonen kanskje? Ikke alle BBer kan vel være slik? Hvis de er det er jo dette en massiv designfeil i mine øyne.

Det er noe av dette som jeg synes er vanskelig i diskusjon med noen brukere. Små ting, som sikkert kunne vært bedre - blir blåst ut av proporsjoner. Dette er f.eks ingen "massiv designfeil"
Denne "syken" synes jeg hele Norbrygg lider av. Det er så mange ting som blir overdrevet i beskrivelsene, detaljer blir beskrevet som absolutt nødvendige, og mye unødvendige ting blir fremholt som viktige. Dette gjør at mange som har lyst til å brygge skygger av, siden ølbrygging blir sett på som for vanskelig.

Jo, la oss ta opp allting som kan forbedres, men la oss kalle det for hva det er.
 
Det handler om detaljer. Noen bryr seg om de, og andre ikke, da mener jeg hos produsentene. Når man kjøper et fiks ferdig produkt forventer man jo at det fungerer, uten at man må plastre det. Som Zliverfox beskrev så har denne designen, som det tydeligvis ikke er noe feil med, gjort at det har lekket masse vørter ut gjennom krana hans.
 
Sist redigert:
Det er litt synd at en tråd om et kommende nytt produkt blir benyttet til kritikk av den gamle versjonen. Samtidig viser dette at det trolig mangler kommunikasjon rundt den gamle versjonen, og at brukerne benytter de kommunikasjonskanalene som synes mest effektive... som denne...
 
Jeg får sende en mail igjen. Kan jo være greit å få det skriftlig sånn at jeg kan vise Frien at produsenten sier at det bare er en bagatell at det er flere liter vørter utover kjøkkengulvet:)
Dette blir siste post fra meg i denne tråden. Nå skal jeg gå videre i riktig fora, ikke at jeg vet hvor det er, men får begynne å lete:)
 
Sist redigert:
Når det lanseres et nytt produkt/ny versjon som oppfølger til et gammelt produkt som har vært beheftet med feil, og produsenten henvender seg til måtgruppa på et forum som dette, er det vel ikke veldig urimelig om potensielle kjøpere av det nye produktet gjerne vil forsikre seg om at det nye produktet ikke er beheftet med de samme feilene?????!!!!

Og da er det ikke spesielt smart å benekte at åpenbare feil er feil. Da blir det jo diskusjon om det gamle produktet - selvfølgelig. Skal vi være snille og høflige og hensynsfulle, og ikke forstyrre bruken av forumet som markedsføringskanal?

BB60 har fått mye pepper her på forumet. Jeg har faktisk forsvart den.
 
Jeg får sende en mail igjen. Kan jo være greit å få det skriftlig sånn at jeg kan vise Frien at produsenten sier at det bare er en bagatell at det er flere liter vørter utover kjøkkengulvet:)
Dette blir siste post fra meg i denne tråden. Nå skal jeg gå videre i riktig fora, ikke at jeg vet hvor det er, men får begynne å lete:)

Dette er et flåsete svar.
Mitt svar var at det sannsynligvis ikke er silbunnen sin feil at det kan bli lekkasje. Når malt og vann er fylt på, så er det lite trykk på silbunnen. Det er pakningen på utsiden av kranen som holder tett, uavhengig av om silbunnen ligger på kranen eller ikke. I alle de lekkasjeproblemene vi har fått inn, så er det en av to feil: Enten at mutteren på innsiden av kranen har løsnet slik at pakningen ikke tetter, eller at pakningen på føleren i bunnen er skviset ut slik at den ikke tetter her.
 
Når det lanseres et nytt produkt/ny versjon som oppfølger til et gammelt produkt som har vært beheftet med feil, og produsenten henvender seg til måtgruppa på et forum som dette, er det vel ikke veldig urimelig om potensielle kjøpere av det nye produktet gjerne vil forsikre seg om at det nye produktet ikke er beheftet med de samme feilene?????!!!!

Og da er det ikke spesielt smart å benekte at åpenbare feil er feil. Da blir det jo diskusjon om det gamle produktet - selvfølgelig. Skal vi være snille og høflige og hensynsfulle, og ikke forstyrre bruken av forumet som markedsføringskanal?

BB60 har fått mye pepper her på forumet. Jeg har faktisk forsvart den.

Jo, jeg er enig i at det kan komme opp, men ikke at dette skal overta tråden.
Du har sikkert forstått at jeg er litt uenig i din måte å beskrive dette på. Vi prøver hele tiden å forbedre alt som kan forbedres. Dere husker sikkert den versjonen av BB30, der hanka på silkaret var satt inn feil vei. Da vi ble oppmerksomme på problemet, så sendte vi ut ny hank til alle som hadde kjøpt dette av oss. Det er ikke alt vi har helt kontroll på for fabrikken gjør noen ganger ting på egenhånd. Men vi får heldigvis hjelp til å oppdage feilene av våre kunder, og i den grad vi klarer å fikse på det, så gjør vi det.
Da er det viktig at problemene blir beskrevet riktig, og ikke hele tiden blir overdrevet.
For ditt vedkommende så har du beskrevet to ting: Den ene at silbunnen ikke var stor nok. Dette var et problem vi ikke oppdaget før etter en god stund. Men de som har klaget på dette i etterkant, har vi prøvd å hjelpe så godt vi kan. Den andre er at silbunnen ligger på krana. Det siste er først og fremst et problem når silbunnen ikke er stor nok. Men når silbunnen er stor nok, så gjør ikke dette noe.

Nå har jeg svart om holdningen vår i dette. Hvis du har mer å si om dette, så tar vi det enten i en mail, eller PM eller under Beer Brew. OK?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp