Amarillo
Norbrygg-medlem
Per Inge, det er en ting som har gjort at denne tråden har utviklet seg på en annen måte enn du kanskje forventet. Din egen bagatellisering av feil på tidligere modeller.
Når en kunde påpeker en feil er det svært uklokt å si at dette er bagateller. Kunden selv må få definere hva et problem er, ikke du. Forstår du ikke det mister du mange kunder. Kunden har alltid rett er kanskje en klisjé, men de som skjønner seg på hva kundebehandling har å si for at kunden skal komme tilbake, lever etter den regelen.
Hadde ikke tenkt å skrive dette, men jeg blir litt provosert over hvordan du svarer kundene dine. Den gangen jeg startet med ølbrygging gjorde jeg min aller første bestilling hos dere, en bb30-pakke. På grunn av rot med linkene på nettstedet deres ble bestillingen min litt annerledes enn planlagt. Forsøk på å få rettet opp dette måtte jeg gi opp etter diverse e-poster.
Sikkert en bagatell for deg, det var det egentlig for meg også, det var ikke en stor sak. Men der mistet du en kunde. Jeg har bestilt mye bryggeutstyr etter dette, men aldri hos dere, opplever man liten vilje til å rette opp feil så velger man heller en annen butikk neste gang. Det skal veldig lite til å miste kunder så lenge det finnes konkurrenter.
Når en kunde påpeker en feil er det svært uklokt å si at dette er bagateller. Kunden selv må få definere hva et problem er, ikke du. Forstår du ikke det mister du mange kunder. Kunden har alltid rett er kanskje en klisjé, men de som skjønner seg på hva kundebehandling har å si for at kunden skal komme tilbake, lever etter den regelen.
Hadde ikke tenkt å skrive dette, men jeg blir litt provosert over hvordan du svarer kundene dine. Den gangen jeg startet med ølbrygging gjorde jeg min aller første bestilling hos dere, en bb30-pakke. På grunn av rot med linkene på nettstedet deres ble bestillingen min litt annerledes enn planlagt. Forsøk på å få rettet opp dette måtte jeg gi opp etter diverse e-poster.
Sikkert en bagatell for deg, det var det egentlig for meg også, det var ikke en stor sak. Men der mistet du en kunde. Jeg har bestilt mye bryggeutstyr etter dette, men aldri hos dere, opplever man liten vilje til å rette opp feil så velger man heller en annen butikk neste gang. Det skal veldig lite til å miste kunder så lenge det finnes konkurrenter.
Sist redigert: