BeerSmith-howto?

En norsk BeerSmith howto hadde vel vært topp ?

  • Ja, det hadde vært nyttig!

    Stemmer: 104 97,2%
  • Nei, det er ikke noe for meg

    Stemmer: 3 2,8%

  • Totalt antall stemmer
    107
Jeg gir litt opp how-to formatet. Er så latterlig mye å ta for seg/utelate. Tenker jeg heller går for FAQ-formatet.

Kom med ting som kan være greit å forklare hvis man ser på dette med ferske øyne.
 
Aller først, herlig initiativ. Har et inntrykk av at mange ikke er klar over mulighetene som finnes i BS.
Kom med ting som kan være greit å forklare hvis man ser på dette med ferske øyne.
Husk å sett dato riktig, spesielt om man bruker den til gjærstartere.
Hvordan laste inn addons, og hvordan man gjøre addons på typebeskrivelser synlige.
Hvordan legge til egne ingredienser. Feks har jeg lagt inn "wort chiller", den har ingen egenskaper, men ved å ha den med i BS så får jeg varsel når den skal i. Praktisk
Noe om inventar. BS er egentig ypperlig til å holde orden på lageret av malt humle osv
På utstyr/equipment kan det være en fordel å lage egen profil på 60min og 90min koketid.
Kanskje noe om fall-gruber. Feks stemmer skjeldent alpha-syren på humle med det som står på pakken.

Ellers er jo den engelske FAQen ganske utfyllende.
 
Det hadde vært veldig fint med en basic steg-for-steg beskrivelse av hvordan man setter opp utstyr (hva betyr alle de ulike elementene man må fylle inn), og det samme for hvordan BS brukes i forkant av, under og etter brygging. Og så evt bygge ut med en "advanced" steg-for-steg beskrivelse senere. Jeg opplever oppstartsbarrieren ved BS som høy (antall how-to videoer på YouTube er vel et bevis på dette), så en enkel veiledning på hvordan man kommer i gang på norsk hadde rett og slett vært gull verdt. Jeg melder meg som betatester dersom du lager dette. En slik HowTo/FAQ hadde jo passet perfect som en sticky, slik at man alltid vet hvor man finner den.
 
Tilbake
Topp