Beersmith

Hei! Har fått meg et oppsett på bratberg kompaktbryggeri i beersmith. Hvordan gjør jeg om så den regner ut oppskrifter ihht "egendefinert Equipment"?
 
Trykk inn på Preferences, og under Brewing-fanen så velger du din utstyrsprofil. Da blir den standarden

Redigering: Ser nå at jeg vel egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt :p Mener du hvordan å skalere eksisterende oppskrifter til din utstyrsprofil?

Redigering 2: Jo, jeg forsto deg kanskje rett den første gangen allikevel? På tide å finne sengen når hjernen slutter å fungere optimalt..
 
Hei

Har også Bratberg Kompaktbryggeri, og nysgjerrig på profil til Beersmith.

Hadde du kunne lagt den ut her? Ev. link?

Mvh

Andreas
 
KriHart skrev:
Trykk inn på Preferences, og under Brewing-fanen så velger du din utstyrsprofil. Da blir den standarden

Redigering: Ser nå at jeg vel egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt :p Mener du hvordan å skalere eksisterende oppskrifter til din utstyrsprofil?

Redigering 2: Jo, jeg forsto deg kanskje rett den første gangen allikevel? På tide å finne sengen når hjernen slutter å fungere optimalt..


Mulig jeg forklarte meg litt dårlig her, men du traff på redigering nr 1. Men da hopper skaleringene på bitterhet,HuMLE osv rundt. Skal jeg bare dra de innenfor det grønne feltet? Og om jeg vil ha høy bitterhet og lav humlesmak, så setter je de deretter?
 
Mats-87 skrev:
KriHart skrev:
Trykk inn på Preferences, og under Brewing-fanen så velger du din utstyrsprofil. Da blir den standarden

Redigering: Ser nå at jeg vel egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt :p Mener du hvordan å skalere eksisterende oppskrifter til din utstyrsprofil?

Redigering 2: Jo, jeg forsto deg kanskje rett den første gangen allikevel? På tide å finne sengen når hjernen slutter å fungere optimalt..


Mulig jeg forklarte meg litt dårlig her, men du traff på redigering nr 1. Men da hopper skaleringene på bitterhet,HuMLE osv rundt. Skal jeg bare dra de innenfor det grønne feltet? Og om jeg vil ha høy bitterhet og lav humlesmak, så setter je de deretter?

Har du brukt skaleringsfunksjonen, eller bare endret oppsettet i oppskriften? Når jeg skalerer så forholder verdiene seg fine. Helt opp til venstre i vinduet er det en knapp som heter Scale Recipe, og der kan du bytte om på hvilket oppsett du har, og så skal BS endre alt deretter.
 
Tilbake
Topp