Hei!
Dette er min aller første kommentar på dette forumet, håper det er til hjelp for noen hvertfall.
Jobben min består av å syrevaske aluminium og syrefast materialer. (Merk, ikke rustfritt. Rustfritt materiale, gjerne beskrevet som 304, eller A2 på bolter ol er ikke saltbestandige materialer) Nå ble jeg revet med av øltørsten, men tilbake til poenget.
For syrevasking av syrefast stål, f.eks vartvannsbereder ol, trenger du syre. F.eks Avestad beisevæske (denne kan sprayes på, virketid ved 20 grader cirka 30 min), eller Avestad beisepasta (pensles, og 30 min). Til Aluminium brukes Alclean, spayes på og vaskes av innen 2 minutt. Denne teksten er mest for de som skal ta i bruk førstegangs utstyr, og vil ha dette renest mulig. Før jeg forteller hvilken kjede som selger dette over disk, vil jeg, som alle andre advare på det sterkeste å gjøre dette inne i huset. Her trengs friskluft, og mye vann for skylling. Ta vare på datablad fra kjemikaliet, i tilfelle uhellet er ute. Tro meg, en lege får ekstremt viktig informasjon fra disse. Så til poenget. Proffpartner selger alt du trenger til dette.