john petter
Fylkesstyre
Ferskt revet skall. Ja, smake er lurt.
I stede for å lage en ny tråd hiver jeg spørsmålet ut i denne. Er det noen som har noen gode innspill på hva slags vannpril man ønsker til et slikt øl?
Antar man går for noe ganske balansert mellom klorid og sulfat, men kanskje med et noe høyere sulfatnivå for at ølet skal oppleves tørt? Et høyere nivå av kalsium gjør at gjæren lettere feller ut, så da vil det kanskje være et poeng å holde kalsiumnivået nokså lavt i en slik øl?
PH i den lave enden (5,2ish).
Det er vel bare å justere som andre lyse øl med moderate humlemengder vil jeg tro.
Verken malt- eller humlefokus er ønskelig, så en nøytral profil vil passe best ja.
Ang. kalsium er ikke det noe jeg har tenkt over, ser jeg har lagt meg lavt på 55 ppm, så hvis det gjør ølet mer cloudy så er det bare fint.
Hei godt folk!
I morgen står Norbryggs belgisk wit på agendaen.
Nå?! De har holdt på i mange år men med potetskreller eller rasp?Norbrygg begynt med ølsett og nå?
der hvite skal ikke med nei når du tar skallet
Nei... Du lenker til Bryggselv... Som jo definitivt er noe annet enn Norbrygg...Nå?! De har holdt på i mange år men med potetskreller eller rasp?
Haha, ja sorryNei... Du lenker til Bryggselv... Som jo definitivt er noe annet enn Norbrygg...
Jeg har aldri helt skjønt det der.der hvite skal ikke med nei når du tar skallet
Potetskreller.Nå?! De har holdt på i mange år men med potetskreller eller rasp?