Bernts bryggeri

Den likte jeg.
Flaks du har familie med verktøy :)
Legger du steinen i fryseren først får du skikkelig kald øl :)
 
Kommer du til å servere øl fra Stone, Rolling Rock og Boulder Brewing på den der?

(I make my own fun)
 
Ny thermowell fra Magne1972.

Det er min kjære bror som har tiget og polert, samt laget en liten kant oppe slik at den stopper mot proppen.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    157,2 KB · Sett: 927
Bernts skrev:
Da kom delene jeg manglet til in-line systemet. 2 micron stein fra unaiten.
Er det noen som har en formening om hvor lang slange som er fordelaktig på vørter- ut?

er ikke en in-line oksygeneringsløsning som dette veldig vanskelig å holde rein? Hva gjør du/dere?
 
Martin E skrev:
Bernts skrev:
Da kom delene jeg manglet til in-line systemet. 2 micron stein fra unaiten.
Er det noen som har en formening om hvor lang slange som er fordelaktig på vørter- ut?

er ikke en in-line oksygeneringsløsning som dette veldig vanskelig å holde rein? Hva gjør du/dere?

Det er ganske enkelt å koke diffusjonssteinen
 
Martin E skrev:
Bernts skrev:
Da kom delene jeg manglet til in-line systemet. 2 micron stein fra unaiten.
Er det noen som har en formening om hvor lang slange som er fordelaktig på vørter- ut?

er ikke en in-line oksygeneringsløsning som dette veldig vanskelig å holde rein? Hva gjør du/dere?

Den er ikke noe verre å holde ren enn resten av utstyret.
jeg vasker det som vanlig i PBW, skyller, skrur sammen og koker hele sulamitten før bruk.
etter bruk så demonterer jeg og koker delene igjen, så har jeg delene i en egen boks slik at de ikke ligger å skramler med alt det andre..
 
Fin thermowell :)
Jeg har funnet ut at de rørene er ypperlige til sølvlodd (hardlodd)
Tilogmed jeg klarte det med bra resultat, og sveis/lodd er jeg elendig på :)
 
Selv er jeg helt ubrukelig til sveising, men han har "spunnet" inn en kant før den er tigget tett, så er den pusset og polert..
regner med at det gir litt mer mening for de som kan det enn det gjør for meg..
Men fint ble det, og det skal bli spennende å se om det gjør noe forskjell på gjæringen. :brygging:
 
Bernts skrev:
Selv er jeg helt ubrukelig til sveising, men han har "spunnet" inn en kant før den er tigget tett, så er den pusset og polert..
regner med at det gir litt mer mening for de som kan det enn det gjør for meg..

Høres bra ut!
 
Da er endelig motstrømskjøleren montert, har også brukt noen koblinger slik at systemet kan luftes før resirkulering.
Jeg må nok få sveist med en mer passende stand til kjøler og pumpe, men det funket..
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    237,8 KB · Sett: 619
  • image.jpg
    image.jpg
    200,6 KB · Sett: 613
Bernts skrev:
Ble ble litt kluss med rekkefølgen på bildene, men resultatet er forhåpentligvis 23 liter pilsner om en 60 dagers tid.

Flott oppsett! Ser dette er en relativt gammel tråd, men et raskt spørsmål; hva slags kjøleskap har du tanken i, og er det en 53-liter Blichmann? Disse er vel ca. 60 cm i diameter(?)
 
Tilbake
Topp