Vet at Vin og Bar tok inn better bottle (er utsolgt for den med kran), så du ser vel på siden dems hva de selger. Vet ikke om det var til bedre hjelp ;D
Jeg har brukt better bottle på de to siste bryggene. Er meget fornøyd og kommer til å bruke disse fremover. Jeg bruker modellen uten kran, kan ikke se noe fordel med krana da jeg tapper det rett på et fat med en slangestump. De fungerer bra til 20l batcher fra speidelen som er nok til å fylle ett fat. Jeg brygger for det meste lager og har ikke så heftig gjæring, men ved hvete øl må man ha en bedre blow off løsning. Passer utmerket inn i et lite kjøleskap og lettere å håndtere enn spannene spesielt hvis du kjøper et håndtak. :yes:
Merkelig nok synes jeg de er lettere å rengjøre, for de har ikke alle disse kantene og sporene som lokkene til spannene har. Bruker en balong børste
men en sokk utenpå så det ikke riper og PBW. Men ikke bruk vann på mere en 60C det tåler vist ikke pet plasten. En fordel til er ved høsting av gjær, åpningen er så liten at jeg ikke har bruk for trakt lenger. Så er den gjennomsiktig, det er litt spennende å se hvordan det raser rundt inni under gjæringen.
Det var slikt jeg ville høre BjarneHB
Men jeg tror jeg tar med kran, men det ser ut som at jeg kan slippe propp, ser ut som at du bare bruker gummihette ?
Jeg bruker bare gummihette til vinbalong og pvc slange fra biltema. Har ikke plass til gjærlås på toppen, kjøleskapet er ikke høyt nok.
Ulempen er vel prisen. Tror Vin og Bar kjøper fra Humlegården og prisen blir da litt stiv.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.