blå plast tønne

Ligger en på finn.no, men er ikke gratis. Skjønner ikke helt hva de brukes til. Gjæringskar?
 
De har vært tilgjengelig på Røra Fabrikker til en svært billig penge.  Nå har de visstnok skiftet til alu-fat, men disse er også billig og har tette lokk med skikkelig bånd-stramming
 
ictys skrev:
Ligger en på finn.no, men er ikke gratis. Skjønner ikke helt hva de brukes til. Gjæringskar?

Jeg har ett par stk 200 l, og kan bekrefte at de brukes til gjæringskar. Og så har jeg ett vannrenseanlegg ved siden av.
 
jeg har fått tak i 2 stk tønner nå fra et fiskemottak skal prøve å meske i en slik å se hvordan det går viss ikke blir det gjæringstank men hvordan lager jeg evt hull til gjærlås og hvilken gjærlås burde jeg bruke til en slik.

vannrensingsannlegg hvordan lager jeg det

har røra fabrikker alu fat vet noe nom det er mulig å få tak i slike noe sted eller er røra som selger disse ut
 
Jeg har en nabo, samt et par kompiser som har skaffet seg. Bruker ikke slike selv. Du får ta en telefon innover, så ordner det seg nok
 
Du får poste svaret fu får her da :)

Jeg brygger ja.
Disse karene blir i hovedsak brukt til å lagre malt på i disse kanter
 
Har selv prøvd slike stamper til gjærings bøtte. og synest dei ga fra seg plastsmak.
så her villet eg brukt dei til oppbevaring av andre ting i grunnen.
Men kan vere eg har innbilt meg att dei kom til og sette smak...
 
ja jeg tenker det samme men ville prøve å gjøre det billigst mulig i starten har litt  lyst på en speidel men må vente en stund først. kanskje dere har noe ntips til hva jeg kan bruke for lage øl fra grunnen av
 
Som nevnt, så buker de ikke plast lenger på Røra nå.
Stampene blir bruk til syltetøy og konsentrater, så de er food-grade og jeg tviler på at de avgir smak
 
Roarsa skrev:
Som nevnt, så buker de ikke plast lenger på Røra nå.
Stampene blir bruk til syltetøy og konsentrater, så de er food-grade og jeg tviler på at de avgir smak

Da var det sikkert som eg skreiv "att eg hadde sett føre meg att den ville sette av smak"
Men desse dunkene er supre som en god start, til ein får kjøpt inn i stål :)
 
har sett for dette også en varmtvannsbereder øverst som e varme vannet i så en til bereder som jeg kapper av toppen på fjerner elementet inni, og bruker det som meske prossesen og lager da et system med kobber rør fra mesking til kjele av noe slag kan få tak i dette gratis men jeg lurer på er det noen som vet å få tak i billige varme elementer har hørt de skal ha på biltema men finner ingenting
 
Tilbake
Topp