Black Cat Brewing - Bryggeriet

Ok. Tror det skal mye til før du får infeksjon via krana. Viktig at den er 100% tett og avstengt under gjæring. Men selvfølgelig blir den rengjort godt før gjæring og tapping. Ved humlerike øl så kan det være litt "grums" og gjær i de to-tre dl med øl, jeg pleier å tappe av det og helle det ut/ bruke til målinger. Jeg tapper ikke via øl ut, men legger en silikonslange direkte ned i bunnen av fatet med en humlepose knyttet i enden for å filtrere ut hvis det skulle være noe mer.

Kommer dog til å bruke samme måte som Odland når jeg får den koniske tanken min, som snart skal være i hus ;D

Nå fikk jeg lyst på konisk. Det baller på seg, god damn. Finnes det noen positive vinkler å forklare samboeren at hafslund har kuttet strømmen? :D
 
Jeg regner med at han "flusher" fatet med CO2 før han tapper, og da vil det ikke være bortimot zero O2 igjen i fatet. Det er min teori, hehe ;D

Men hvordan foregår denne flushinga? Som sagt så fyller jeg bare fatet, setter på trykk og napper litt i ventilen (ikke den i buksa).
 
Fyller fatet med CO2. Begynner så å fylle og klikker på CO2-ledningen som lar CO2en passere ut og gi plass for øl.

Etter fylling setter jeg CO2 på igjen og "napper litt i ventilen".
 
Right, tror jeg skal adoptere teknikken din. Virker mye safere enn det jeg gjør. Vet du hvis det er tyngdeforskjell på o2 og co2?
 
Som det er påpekt tidligere, så blander gass seg-entropi. Gasser med ulik molekylmasse vil blande seg i en lukket beholder. For å fortrenge O2 øker man konsentrasjonen av Co2.
 
Full sving i bryggeriet. Starter sommerferien med brygging tirsdag og onsdag.

ImageUploadedByTapatalk1403433423.070143.jpg

WLP833 til Black Cat Summer Lager

ImageUploadedByTapatalk1403433460.719822.jpg

WLP001 til ABC Brewing Pale Ale (butikkstyrke)

Happy days!!

(NB: Fremdeles kakk i linsa, ikke flue i starteren, eller skitt på monitoren din)
 
Hjalp ikke noe på kondensen i hette nei. Om mulig verre. Tester den dette brygget og brygget i morgen.
 
Har du ikke mulighet til å sette et flexirør på den hetta og trekke ut? Evnt med en ventilvifte i andre enden
 
Tilbake
Topp