Black Cat Brewing - Bryggeriet

Gjærrørene er kassert etter ettikettene er tatt av. Tror jeg er 200/5000 på vei til at Chris White ankommer :p

Edit: Strengt tatt 224/5000
 
Må få laget en prosjekttråd til dette prosjektet. Hvis alle faste forumbrukere sender  5 whitelabsetikketter til Odland det neste året er chris White på vei til Sørvestlandet. Jeg er sikker på at Odland vil dokumentere besøket til alles glede for ettertiden.:)
 
Bør være mulig å fremskynde besøket litt da ja :) Jeg har 20-30 tomme rør liggende, og donerer gladelig til fordel for vitenskapen (og dokumentering av denne selvsagt) :)
 
Helt alvorlig. Lag en egen tråd på dette. Legg ut en postadresse (i snailmailformat) og rapporter ukentlig på hvor mange etiketter du har fått. Ta kontakt med feks The brewing network og Chris White. Lag en happening ut av det. Eksotisk brygging i det høye nord. Få med Jamil i samme slengen! Jamil live fra kanonhallen liksom! Inviter Gahr til et Talkshow med Mr. White. Et møte mellom to mestre. Legg opp til at det hele skjer rundt neste NM, så får vi kanskje oppleve det alle sammen.:):-$:)
 
Donerer gladelig de etikettene jeg har til dette :ilike:
Hvilken metode er mest skånsom for å få dem av rørene?
 
Fint blir det  :skitbra:

Funderer på å dele av litt av indre del av dobbelgarasja til bryggebod. Men der er fullt nok allereie (eine bilen står permanent ute) så eg bør ikkje forsyne meg av eit større areal enn nødvendig. Kva areal og høgde har du på bryggeboda di, Odland?
 
Er ikke en bod, men bruker 0.75 kvm i vinterhagen vår. Gjelder å tenke litt smart, her har jeg plass til en 78L kokekjele, 50L meskekjele, 60L gjæringsdunk som også brukes til skyllevannet. Og ikke minst et kjøleskap for temp. kontroll på gjæringen.
 
Brynsj skrev:
Donerer gladelig de etikettene jeg har til dette :ilike:
Hvilken metode er mest skånsom for å få dem av rørene?

Jeg pleier å legge røra i en beholder med varmt vann. Drar så av etikettene etter at de har ligget 10+ min. Funker fjell.
 
Jepp. Shippe til Birger heller kanskje? Begynte ikke Jørn Idar hos Beer Enthusiasts en greie med å samle inn også? Poole alle sammen kanskje?
 
Kult. Hvem har status på det totale antallet der? Mulig å lage en tråd på dette med info om hvem/hvor man kan sende etiketter?
 
Jeg vet ikke hvor organisert det egentlig er, men jeg har i alle fall dumpet noen hundre rør i butikken....
 
(Hørte jeg noen si off topic?)

Jeg er usikker på hvordan det egentlig gikk med den halvorganiserte innsamlinga til Jørn Idar, men jeg tror det ligger noen rør rundt omkring på ymse butikker.

Vi måtte, dessverre, si nei takk til et foredrag fra WhiteLabs på årets hjemmebryggerhelg. De ville kjøre en full masterclass, men det var såpass langt ut i planlegginga at vi ikke klarte å finne nok tid i programmet. Jeg håper at det kan være aktuelt igjen til neste år, dersom arrangementet blir såpass suksessfult at vi gjentar det. (I år blir det Tore Hage som skal snakke om gjær, og han kan jo en ting eller to om denne soppen han også.)
 
Tilbake
Topp