Black Cat Piss IPA deles ut

For en tid tilbake brygget jeg en IPA med 1,5kg Citra på en standard 5 gal batch. Med 1kg i kok og 500g i DH ble det selvfølgelig mye svinn, men noe øl ble det nå allikevel. Ølet er flasket på 0,25l-flasker og jeg tenkte det var på høy tid å dele ut noen.

20 flasker vil bli satt på Bryggselv Stavanger førstkommende mandag. Først come first served.
 
Han har vel rimeleg stor rampe å setje utdelingsøl på så det er ikkje synd på han.
Men trafikkmønsteret i Bergen kan bli endra :D
 
Da kom dagen da 2.5dl Cat Piss IPA skulle smakes. Spendte meg fast i stolen og var forberedt på.. vet ikke helt.
Helt unødvendig med egne HMS regler. Den var rett å slett snadder. Flott karbonert(tømte forsiktig i glasset) Kjempeøl! Takk for smaken @Odland
uploadfromtaptalk1431288400762.jpg
 
Spennende. Smakte den sist noen dager etter flasking. Markant bittert da, men det dropper ut. Hadde du virvlet med bunnen hadde nok ølet framstått som mye bitrere.

Et spennende prosjekt var det iallefall. Blir bittert nok selv om man kun tilsetter humle de siste fem minuttene.
 
Artig. Er vel 20min siden glasset er tomt, men sitter med en fin Citra smak enda.. :) Gir seg vel utover i uka. Var litt i tvil om jeg skulle virvle alt i glasset. Tøft med et øl som det vel er umulig å lage kommersielt...
 
Bitterhumle er for sengevætere ;)

Ølet er ikke nødvendigvis laget for å være så veldig godt, men mer se om man når et metningspunkt for humle. Der det bare blir kvae og olje og slutter å være øl.
 
Sist redigert:
Takk for smaksprøven @Odland spennende å prøve noe utenom det vanlige, tror det er nok oljer til å sparke igang et tregt fordøyelse system. :)
 
Artig, og faktisk mer drikkende enn oppskriften skulle tilsi. Oljete ja, harpiks? det vel det som er spesielt merkbart, munnfølelsen av å drikke noe fra naturen. Pity you som ikke bor i gangavstand fra Black Cat Brewing.
 
Artig, og faktisk mer drikkende enn oppskriften skulle tilsi. Oljete ja, harpiks? det vel det som er spesielt merkbart, munnfølelsen av å drikke noe fra naturen. Pity you som ikke bor i gangavstand fra Black Cat Brewing.

Ja skulle ønske jeg bodde i nærheten. Det virker som dere har et veldig hyggelig og aktivt miljø rundt Stavanger! Stay humla!
 
Tilbake
Topp