Fikk denne i posten også for en liten tid tilbake, ble litt i stuss om det var verdt å beholde etter å ha lest innpå her. Men, såg absolutt potensiale og muligheter med denne pumpen.
Heiv på et jordet støpsel så var iallfall det i orden.
Ellers la merke til endel uheldige grader der som avblødningsventilen/priming ventil var, så fikk lurt inn en liten diamant sliper der og polert vekk så det ikke samles dritt på utilgjengelige steder.
Det som også irriterte meg var at det ikke var ferdig med triclamp på inn/ut av denne. Setter man på fittings eller andre hurtigkoblinger av noe slag vil en uansett ha masse overflødige NPT gjenger eksponert som det fort samles dritt i. Så der var det bare å få sveist på clamps og polert.
Denne pumpen er jo absolutt en forbedring i forhold til chugger, som jeg også har 2x av, desverre så tok ene kveld etter etpar dråper med vann fant veien inn på viklingene. Noe denne pumpen her er adskillig mere sikret mot, vanntett er den ikke, men iallfall temmelig sprutsikker.
Og ikke minst, den støyer adskillig mindre enn March/Chugger pumpene....
men igjen, mtp på hva en betaler og hvor bra kvalitet det ellers er på Blichmann sitt utstyr så hadde man forventet bedre enn dette. Virker som en ganske rimelig produksjon og ganske grov støp/maskinering av deler.
Vedlagt etpar bilder av mods og av den overlevende chuggeren som jeg også sveiste clamps på for å lettere kunne spyle rett inn i pumpehuset.