Blickmann hop rocket som hop infuser / randallizer

Hei hei.

Jeg vurderer å kjøpe en BM Hop rocket til å bruke som Hop infuser/randallizer på tappeanlegget mitt.
Har noen erfaringer med dette og hvor lenge holder humlen seg "fersk" i dette tilfellet?

Martin
 
Hei jeg tenker å gjøre det samme men er usikker på resultatet det gir.

Helt spesifikt så har jeg en IPA på fat jeg er ganske fornøyd med, og som jeg kunne tenkt å sende til NM men den er et par mnd gammel nå og har mistet en god del av aromaen sin. Noen som vet om det vil gjøre underverker for aromaen å koble den til forran Beergun med fersk humleblomst når jeg skal tappe?
 
Jeg smakte en pale som var kjørt gjennom en slik en gang. Jeg synes det ikke tilførte noe særlig og det var et helvete med skum, men det var kanskje fordi den ikke var ordentlig kald.
Jeg vet ikke hvor mye aroma humle slipper når ølet holder 5-6 grader, men det kan ikke være mye. Dog har jeg veldig gode erfaringer i å bruke slike i stedet for whirlpool-humle foran en plate- eller motstrømskjøler. Kokende vørter løser ut alt som er av aromastoffer og kjøleren fanger disse i vørteren.
Dog har jeg hatt omtrent samme hell med å bare tappe av et par liter kokende vørter i en stålflaske sammen med humle, forsegle den og så kaste den i isvann. Enklere og billigere.
 
Jeg kjørte en pale ale gjennom en slik på OM, den fikk en helt ekstremt potent humlesmak og aroma.
 
Hmm. Min erfaringer er da mest sannsynlig et eller annet avvik. Det var mye annet som gikk galt så bare ignorer min dårlige erfaring.
 
Da har jeg kjøpt en! Gleder meg masse til å teste! På en annen øl i fremtiden engang......

Fatet som var tiltenkt behandling var selvfølgelig tomt...:) Hvor ble det av smileyen som slår seg i hodet med en hammer btw? Nå jeg jeg endelig kunne poste noe hvor den kunne brukes legitimt!
 
Tilbake
Topp