MortenBo
Norbrygg-medlem
Om fredagen hadde vi julebord på jobben. Som vanlig startet vi med blindtest av juleøl. I år hadde både jeg og en kollega (Larzan) med øl i testen og totalt var det med 13 øl.
Testen foregikk ved at vi fikk et lite glass øl, smakte og alle ga terningkast, verdi 1-6 hvor 1 var dårligst og 6 best. For min del gikk det VELDIG bra. Ett av de to ølene jeg hadde med
vant hele blindtesten. Det var 16 testere med. Jeg hadde ikke problemer med å kjenne igjen mine to øl og var også ganske så sikker da jeg traff på Larzan sitt.
Følgende øl var med i testen:
"Innkjøpsansvarlig" hadde fått beskjed om at Kölchen var en fin førjulsøl men den slo altså ikke spesielt godt an.
Testen foregikk ved at vi fikk et lite glass øl, smakte og alle ga terningkast, verdi 1-6 hvor 1 var dårligst og 6 best. For min del gikk det VELDIG bra. Ett av de to ølene jeg hadde med
vant hele blindtesten. Det var 16 testere med. Jeg hadde ikke problemer med å kjenne igjen mine to øl og var også ganske så sikker da jeg traff på Larzan sitt.
Følgende øl var med i testen:
- Fanø Julebrygg (Pol)
- Fredrikstad Juleøl
- Ringnes Juleøl (Pol)
- NisseNatt SE (hjemmebrygg)
- Früh Kölch (Pol)
- Jacobsen Juleøl (Pol)
- Slem Jul (hjemmebrygg)
- Kinn Julefred (Pol)
- Borg Juleøl (Pol)
- Grans Juleøl
- Nissenatt (hjemmebrygg)
- Ringnes Juleøl
- Borg Juleøl
- NisseNatt (Hjemmebrygg) 59 poeng
- Jacobsen Juleøl (Pol) 49 poeng
- Kinn Julefred (Pol) 49 poeng
- Borg Juleøl (Pol) 48 poeng
- Fanø Julebrygg (Pol) 45 poeng
- Ringnes Juleøl 45 poeng
- Fredrikstad Juleøl 43 poeng
- Borg Juleøl 42 poeng
- NisseNatt SE (hjemmebrygg) 41 poeng
- Slem Jul (hjemmebrygg) 39 poeng
- Grans Juleøl 39 poeng
- Ringnes Juleøl (Pol) 33 poeng
- Früh Kölch (Pol) 22 poeng
"Innkjøpsansvarlig" hadde fått beskjed om at Kölchen var en fin førjulsøl men den slo altså ikke spesielt godt an.