Blindtest av juleøl

MortenBo

Norbrygg-medlem
Om fredagen hadde vi julebord på jobben. Som vanlig startet vi med blindtest av juleøl. I år hadde både jeg og en kollega (Larzan) med øl i testen og totalt var det med 13 øl.
Testen foregikk ved at vi fikk et lite glass øl, smakte og alle ga terningkast, verdi 1-6 hvor 1 var dårligst og 6 best. For min del gikk det VELDIG bra. Ett av de to ølene jeg hadde med
vant hele blindtesten. Det var 16 testere med. Jeg hadde ikke problemer med å kjenne igjen mine to øl og var også ganske så sikker da jeg traff på Larzan sitt.

Følgende øl var med i testen:

  • Fanø Julebrygg (Pol)
  • Fredrikstad Juleøl
  • Ringnes Juleøl (Pol)
  • NisseNatt SE (hjemmebrygg)
  • Früh Kölch (Pol)
  • Jacobsen Juleøl (Pol)
  • Slem Jul (hjemmebrygg)
  • Kinn Julefred  (Pol)
  • Borg Juleøl  (Pol)
  • Grans Juleøl
  • Nissenatt (hjemmebrygg)
  • Ringnes Juleøl
  • Borg Juleøl
Resultatliste:
  • NisseNatt (Hjemmebrygg) – 59 poeng
  • Jacobsen Juleøl (Pol) – 49 poeng
  • Kinn Julefred (Pol) – 49 poeng
  • Borg Juleøl (Pol) – 48 poeng
  • Fanø Julebrygg (Pol) – 45 poeng
  • Ringnes Juleøl – 45 poeng
  • Fredrikstad Juleøl – 43 poeng
  • Borg Juleøl – 42 poeng
  • NisseNatt SE (hjemmebrygg) – 41 poeng
  • Slem Jul (hjemmebrygg) – 39 poeng
  • Grans Juleøl – 39 poeng
  • Ringnes Juleøl (Pol) – 33 poeng
  • Früh Kölch (Pol) – 22 poeng

"Innkjøpsansvarlig" hadde fått beskjed om at Kölchen var en fin førjulsøl men den slo altså ikke spesielt godt an.
 
Gratulerer med seieren Morten! Min krydrede juleale (Slem Jul) ble nok litt sær for mange, og morsomt at jeg fikk flest 6-ere og 1-ere i konkurransen. Det var nesten ingen midt på treet.  :)
 
Larzan skrev:
Gratulerer med seieren Morten! Min krydrede juleale (Slem Jul) ble nok litt sær for mange, og morsomt at jeg fikk flest 6-ere og 1-ere i konkurransen. Det var nesten ingen midt på treet.  :)

Hat/Elsk øl er ofte spennende.
 
Tilbake
Topp