Bør Humlepellet være vakumpakket?

Yerko

 
IMAG0124.jpg Jeg bestilte humle fra ølbrygging.no og fikk en pakke, som var vakumpakket og en som ikke var det. Hvor viktig er dette ? Må innrømme at det er ikke første gang jeg får noe som ikke er vakumpakket derfra. Men jeg ble skeptisk med en gang jeg så forskjellen i pakkene. Har lagt begge pakkene i fryseren nå, men vurderer og kjøpe et nytt et i morgen på Bryggselv. Om det er nødvendig
 
Sist redigert:
Humle bør absolutt være vakuumpakket, men lukt på den du har fått. Lukter den som den skal kan det gå fint. Men om du ofte får pakker som ikke har vakuum fra samme forhandler hadde jeg klaget.
 
Det viste seg at de har 2 måter å pakke inn humle på, den ene er vakum og den andre er en forsegling. Så blir å bruke de

:)
 
Det hørtes merkelig ut. Pakker de humle uten å vakuumere når de har maskinen stående klar? Bare forsegler og tenker at det er god gang fiskestang?
 
Synes jeg også var litt merkelig, må legge til at jeg fikk en pale ale pakke fra dem. Har også funnet ut at Bryggselv/Bryggeland er nærmest og det koster like mye. Da er det ikke så vanskelig å velge lenger
 
Bryggselv har i alle fall humlen på kjølerom. Usikker på hvordan Bryggeland i Oslo oppbevarer humlen.

Jeg spør om de ikke skal få kjølerom i Strømmen hver gang jeg er innom der. (En måned siden sist så det kan jo ha bedret seg i mellomtiden)
 
Tilbake
Topp