Bråkete magnetrørepinne

Jeg har akkurat satt sammen magnetrøreren min. Men, pinnen bråker noe infernalskt. Jeg har en slik en, http://bryggeland.no/magnet-til-magnetrorer-b30-8x30mm.html og lurer på hvis det kan være formen på den.

Nå skal det også sies at jeg kjøpte den billige versjonen av Erlenmeyerkolbe på bryggeland, så det kan hende den ikke er helt flat i bunnen.

Kostet meg 140 kroner ca og funker som juling :)

Vedlegg

• rsz_20130705_181349.jpg
    rsz_20130705_181349.jpg
    93 KB · Sett: 173
Dei pinnane som har denne ringen på midten bråkar ein del - det var også mi erfaring med denne typen pinne.  Trur kanskje det er fordi den vippar på ringen på midten.    Eg skar bort ringen.  Kan ikkje hugsa heilt kor mykje det hjalp.  Det er jo litt dur av desse magnetrørarane uansett og ein har neppe kolben og røremaskina ståande på stovebordet når ein skal slappa av..

Legg en tykk fille i mellom røreren og kolben.  Man trenger ikke større hastighet på pinnen  enn at man har et  smilehull på overflaten av starteren.

nordtvedt skrev:
Legg en tykk fille i mellom røreren og kolben.  Man trenger ikke større hastighet på pinnen  enn at man har et  smilehull på overflaten av starteren.

Det skal jeg prøve.

Tilbake
Topp