Brew-Magic

Aleksander_B skrev:
Jeg kom på en ting når jeg ser på brew-magicen din. Følger det ikke med en controller-modul til dette?
Han skriver i første posten at han har gått for det som på "Brewmagic.com" kalles for RIMS-PRO System, som er nesten det samme som Brew-Magic V350MS System men uten automasjonen om jeg har forstått ting rett.
 
Oi, så med kontrolleren ble det på 70k?
Så en introduksjonsvideo av Brew magic med controlleren i går. Den så fantastisk ut. Mne 70k er litt i stiveste laget.

Hvordan gikk resten av bryggedagen i går forresten? :)

cral skrev:
Han skriver i første posten at han har gått for det som på "Brewmagic.com" kalles for RIMS-PRO System, som er nesten det samme som Brew-Magic V350MS System men uten automasjonen om jeg har forstått ting rett.
Hehe, er lenge siden jeg leste første post  :angel:
 
Nær unge Odland drar i land storgevinsten på Pantelotteriet blir det Sabco og konkske tanker så langt øyet kan se
 
Veldig stilig dette! Gratulerer! Håper det kjem ein lang og utfyllande video eller bildeserie som beskriver brygginga fra A til Å  :ilike:.
 
Her kommer noen bilder fra bryggingen nå, vi er nå ca 30 min inn i kokinga.

Bilder kommer sikkert i hulter til bulter.
 

Vedlegg

  • IMG_0039.JPG
    IMG_0039.JPG
    1,6 MB · Sett: 707
  • IMG_0042.JPG
    IMG_0042.JPG
    1,5 MB · Sett: 716
  • IMG_0043.JPG
    IMG_0043.JPG
    1,7 MB · Sett: 711
  • IMG_0044.JPG
    IMG_0044.JPG
    1,7 MB · Sett: 695
  • IMG_0045.JPG
    1,3 MB · Sett: 669
Nydelig bilde. Ser for meg at det blir optimal kos når fuglene kvitrer en fin sommerkveld der. Hva brygges på høyre side? :)
 
Å kjære folk.. Tanken på at dette uber-blingeriet står og blomstrer i nærheten gjør meg så missunnelig at..

Jeg vil ha sånn!
 
Da er det på tide med planlegging av oppgradering til RIMS, er det noe jeg har glemt her på tegningen.
 

Vedlegg

  • kontrollpanel.odg
    16,3 KB · Sett: 50
  • RIMS kontrollpanel.jpg
    RIMS kontrollpanel.jpg
    38,6 KB · Sett: 488
  • Fast RIMS.jpg
    Fast RIMS.jpg
    30,2 KB · Sett: 484
Dette ser bra ut tor!  :amen:

De to pumpene for hhv. sirkulasjon av mesk og skyllevann kunne vært slått sammen til en og samme pumpe. Man kan koble opp et T-stykke og putte på noen ventiler eller bruke treveis ventiler foran og bak pumpen.

På den annen side så kan det være greit å ha flere pumper. Om en skulle svikte så klarer en å koble om. Jeg selv går for redundans i systemet!
 
Tanken bak to pumper for sirkulasjon er at jeg kan varme opp vann i meskekar og i HLT samtidig på store brygg
 
Dette oppsettet er vel så og si nøyaktig likt det jeg har begynt å sette opp hjemme :) Eneste er at jeg ikke har resirken på varmt vann slik du har. Jeg har vann-inn, oppvarming, vann-ut til mesk, så resirkuleres mesken via samme pumpe som fyller meskekaret :) Lykke til med oppsettet :)
 
Freddy skrev:
Si meg, har dere tenkt å flislegge garasjen?

Hehe nei, de flisene er vekke nå det står kun 1 pakke igjen, laget nytt bad i annen på nyåret så det var bare en lagringsplass for flisene, ble litt tungt for gulvet inne.
 
Vi har snust litt på dette kontrollpanel men då må vi koble til varmekolber også på vårt annlegg

http://www.theelectricbrewery.com/control-panel
 
Da meskes det Nelson Sommer Ale, detn var en success på festen på Fredag, bare må ha mere.
 

Vedlegg

  • mesker.JPG
    mesker.JPG
    1,9 MB · Sett: 620
Da er det bestilt inn en Eike Tønne fra bryggselv, gleder meg til enda bedre øl.
 

Vedlegg

  • 41009_T_nne_Limousin_Frans_Eik_30L_nytt_1.jpg
    41009_T_nne_Limousin_Frans_Eik_30L_nytt_1.jpg
    30,4 KB · Sett: 487
Tilbake
Topp