Brew-Magic

Venter i spenning nå, SABCO systemet er mottatt og fordelt på terminal RAMBERG i Oslo, tenker vi har dette i morgen ettermiddag eller noe sånt :ilike:
 
Rigget opp og klar for testing av pumper, har ikke rette gasskobling enda. Så det blir ikke brygging i dag.
 

Vedlegg

  • IMG_0012.JPG
    IMG_0012.JPG
    1,6 MB · Sett: 553
  • IMG_0018.JPG
    IMG_0018.JPG
    1,8 MB · Sett: 551
  • IMG_0008.JPG
    IMG_0008.JPG
    1,7 MB · Sett: 549
*Hjernen smelter...

Og så flatskjerm over bryggeriet. Nydelig! Og i garasjen, så man kan slå opp porten og brygge ivei en flott sommerdag!
Gratulerer!  :biersmile:
 
tor.gilje skrev:
Konen ble kjøpt i Polen via polsk nettbutikk av en polakk som var hjemme på ferie. Den kostet 3000 kr i polen

Etter å ha bodd litt for lenge i Bergen (hvor de eneste ordene som kan ha a-ending er mamma, pappa og Ikea) måtte jeg virkelig lese den setningen to ganger.

Tilbake til topic: utrolig snasent, grattis!
 
Aleksander_B skrev:
*Hjernen smelter...

Og så flatskjerm over bryggeriet. Nydelig! Og i garasjen, så man kan slå opp porten og brygge ivei en flott sommerdag!
Gratulerer!  :biersmile:

Ja gleder oss til sommer og sol, flatskjermen er for klokken som passer tiden for oss.
 
Takk takk alle sammen for gratulasjonene, har nå kommet litt til meg selv etter en lang dag i garasjen.

Vi må nok modifisere littegranne til vårs gjøremåte og design, gassuttak må fornorskes og vi må finne en finurlig måte og legge opp strøm på, pumpa er jo 112 v, men jeg har en stor omformer så jeg kan bruke nå til å begynne med.

Ser også vi må bestille noen ekstra pakninger, de er små og forsvinner lett, noen tri clamp og ett par albuer må vi også ha, vi vil jo ha det pent også.

Tenker vi skal skaffe oss elektronisk tenner til gass også, noen som har en link til noe sånt så hadde det hjulpet litt.

Blir nok et test brygg på Lørdag om vi får gass koblingen på plass.
 
Gratulere med gromutstyr, ser heilt knall ut!
Tror nok eg maa ta en tur "ner bakken" for aa inspisere skjonnheten naar eg komme meg hjem fra havet!
 
Da klagjøres en Lervig lucky Jack Clone som første brygg i morgen tidlig på SABCO, har forøvrig bestilt nye deler til en liten oppgradering, noen albuer og tri.clamps pakninger 1 lokk og litt slange.

Det neste blir vel en pid med varmekolbe for å slippe å fyre med gass på temp økninger, vi får se.
 
Nå er vi i gang med det nye bryggeriet, en Lervig Pale Ale
 

Vedlegg

  • IMG_0022[1].JPG
    IMG_0022[1].JPG
    1,7 MB · Sett: 471
  • IMG_0023[1].JPG
    IMG_0023[1].JPG
    1,5 MB · Sett: 475
Nei den er ikke med på denne, vi oppgraderer litt selv etterhvert, dobbel pris på den kontrolleren.
Den som vi har kom på 35 laken ferdig levert på døren.
 
Tilbake
Topp