Brewdog gjør alle oppskrifter tilgjengelig for hjemmebryggere!

Er det noen som blir kloke på EBC på oppskriftene deres? Jeg ser at f.eks. Cocoa Psycho er beskrevet som 30 EBC, noe som ikke kan stemme. Taster jeg oppskriften inn i BeerSmith får jeg over 200 EBC. Det samme gjelder Hardcore IPA, som er beskrevet med 40 EBC. Hvordan er dette å forstå?
 
Du sier noe. Jeg sliter selv med å få IBU til å stemme. Mulig data i BeerSmith ikke stemmer med BrewDog's data.
 
Mulig det, men det virker snodig at en vanlig DIPA er beskrevet som en mørkere øl enn en dypsvart imperial stout


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja, helt sikkert. Men, finner flere slike feil. Noen gjelder IBU, andre OG EBC etc. Kan fort virke litt utakknemlig, men jeg har så lyst å brygge disse, men blir usikker med en gang det er noe som ser feil ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er sikkert mulig å få svar frå Brewdog vist ein spør på mail

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Det er massevis av feil, noen går an å tolke seg til svaret på, men ikke alle. #169 f.eks
 
Kanskje dumt spørsmål, men de beskriver humle tider som start, middle og end. Start er jo grei dvs 60 min, middle 30 min? og end 0 min?
 
Jeg ville tolket middle som 10 min, ut fra det jeg har lest av humle-ølene deres. Ser ikke noe poeng i å tilsette amerikansk humle ved 30 min. Ville heller tolket det som "midten" av tre humletilsetninger, enn å tolke det som tid ifht kok.

Men er det jeg synes er litt artig/smart med de oppskriftene deres. Du får ikke alt servert på et brett, men hadde du fått det ville det blitt feil uansett. Se på DYI-dog som en utfordring. I like it, hvis jeg vil klone det vel å merke. Men det er en god inspirasjonskilde.
 
Jeg ville tolket middle som 10 min, ut fra det jeg har lest av humle-ølene deres. Ser ikke noe poeng i å tilsette amerikansk humle ved 30 min. Ville heller tolket det som "midten" av tre humletilsetninger, enn å tolke det som tid ifht kok.

Men er det jeg synes er litt artig/smart med de oppskriftene deres. Du får ikke alt servert på et brett, men hadde du fått det ville det blitt feil uansett. Se på DYI-dog som en utfordring. I like it, hvis jeg vil klone det vel å merke. Men det er en god inspirasjonskilde.

Ok. Da prøver jeg 60, 10, 0 min og tørrhumle for denne oppskriften. Det stemmer litt bedre mtp Ibu også.
 
Tilbake
Topp