Brewers Clarex i hveteøl?

Holder på å brygge et øl nå som inneholder nesten 50% hvete. Vil det være dumt å tilsette Brewers Clarex i dette ølet?
Har aldri brukt dette før.
 
Hvis det faktisk er en Weiss du brygger hadde jeg skippet det i hvert fall, Weiss gjør seg best hazy imho.
 
Vet ikke hvor mye gjæren blir påvirket av clarex, ifølge infoen så skal den ikke påvirke gjæren i det hele tatt. Og det er vel gjæren man vil ha i suspensjon i en hefe f.eks, så da burde det (kanskje) være greit å bruke det. Clarex er ment for å motvirke chill haze først og fremst.
 
Ok. Skaffet det først og fremst for å redusere gluten, men jeg MÅ ikke putte det i alle øl. Har litt lyst å prøve, så får vi se hvordan det blir.
 
Har brukt clarex i hvete hybrid øl og Wit, og disse blir slik de skal være ikke klar men litt hazy.. Men fordel at det feller ut litt gluten..for de som har venner som ikke tåler så mye gluten.

Easybrew
 
Teknisk sett så feller det ikke ut gluten, men bryter ned. Bare i tilfelle folk ville tro at gluten da vil legge seg på bunn ;)
 
Teknisk sett så feller det ikke ut gluten, men bryter ned. Bare i tilfelle folk ville tro at gluten da vil legge seg på bunn ;)
Utfelle = bryter ned her hos meg, men jeg ser den ... Hehe

Og at det er en utilsiktet bonus som produsenten av brewers clarex ikke hadde forutsett. Var laget for å bli kvitt chill haze. Kun for litt info..

Easybrew
 
Når vi er inne på BC. Hva er saken til WL? Har de bare tatt BC, et allerede eksisterende produkt, og markedsført det som CF? Eller er det et "annet" produkt, men kliss likt?

*Edit...
BC = Brewers Clarex, WL = White Labs, CF = Clarity Ferm, så er de spørsmålene tatt ved hornet :)
 
Når vi er inne på BC. Hva er saken til WL? Har de bare tatt BC, et allerede eksisterende produkt, og markedsført det som CF? Eller er det et "annet" produkt, men kliss likt?

*Edit...
BC = Brewers Clarex, WL = White Labs, CF = Clarity Ferm, så er de spørsmålene tatt ved hornet :)

CF er vel en mindre konsentrert form for BC sånn jeg skjønner det, av typen ready to pitch. WL skriver jo også det i spec sheet. Finner spec sheet for begge her:

http://www.whitelabs.com/other-products/wln4000-clarity-ferm-brewers-clarex


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ah, må si at de specsene er lenge siden jeg leste. Bare stusset på at det skal være samme produkt. Så det er egentlig bare doseringen som er forskjellen.
 
Tilbake
Topp