BrewTools 40 henger seg opp

kartoffelmos

Norbrygg-medlem
Hei

Kobla nettopp opp min bruktkjøpte Brewtools 40. Oppdaterte til versjon 1.9.1 (dette skjedde nogenlunde automatisk etter jeg kobla den til wifi). Nå henger den seg hele tiden, etter 15 sekunder uavhengig av hva jeg prøver å gjøre. Noen som har noe erfaring med dette? Evnt. vet hvordan jeg kan fabrikkinstille softwaren og prøve på nytt?
 
Satt ekstremt parat og klarte å installere en kritisk oppdatering før den kræsja og den har vært uten kræsj i flere minutter nå. Med litt flaks utgår ikke morgendagens brygging allikevel.
 
Sjekk om B40'n din er satt til å laste ned Beta versjoner. Det er en mulighet å aktivere/deaktivere. Versjon 191 skulle ha en funksjon for å hindre tørrkoking/brente elementer. Som ikke fungerer optimalt når du har maltrøret i kjelen;) (temperaturen stiger for raskt og maskinen tror det ikke er vann over elementene. mitt tips er at du vender "dip tuben" på pumpesiden opp 90 grader, da vil du aldri pumpe elementene tørre. En analog løsning som funker veldig bra. (pumpa tåler å kjøre tørr en liten stund, brente elementer er noe dritt å vaske) anbefaler deg å søjke opp Brewtools Owner og Brewtools user gruppene på FB, der er det mange å spørre og mange gode svar:)
 
Tilbake
Topp