• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Brewtools B80 pro med en del utstyr vurderes solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.
Der gikk du glipp av lettjente penger.

Men jeg lurer jo litt på hva du mener å si.
Det er vel dessverre lett å lese mellom linjene, men det er jo bare støy, som i gode gamle dager når det var "snø" på tv'en etter kanalen var ferdig med sendinger, det jeg har fått med meg i løpet av denne tråden og som jeg vil foreslå som en oppdatering til reglene og retningslinjene er:

Opplys om varen legges ut på flere steder.
 
Det er vel dessverre lett å lese mellom linjene, men det er jo bare støy, som i gode gamle dager når det var "snø" på tv'en etter kanalen var ferdig med sendinger, det jeg har fått med meg i løpet av denne tråden og som jeg vil foreslå som en oppdatering til reglene og retningslinjene er:

Opplys om varen legges ut på flere steder.

Jeg har tenkt på det. Ei innvending er at det blir vanskelig å delta i en auksjon som foregår flere steder - men det er kanskje ikke uoverkommelig?

Jeg lager en egen tråd for en diskusjon om salgsreglene.

edit: Her: Behov for endring av salgsregelene?
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: JEG
Synes selger har opptrådd helt innenfor her... Ser ingenting galt i dette. Hvis du legger ut bilen din på finn.no blir du da ikke anmeldt om du setter annonsen som "solgt" fordi det dukket opp en kar med penger på døra som ville kjøpe bilen. Sier da ikke dra hjem og send meg en melding på finn.no. Gratulerer med salget!
 
Synes selger har opptrådd helt innenfor her... Ser ingenting galt i dette. Hvis du legger ut bilen din på finn.no blir du da ikke anmeldt om du setter annonsen som "solgt" fordi det dukket opp en kar med penger på døra som ville kjøpe bilen. Sier da ikke dra hjem og send meg en melding på finn.no. Gratulerer med salget!
Men vi er da heller ikke finn.no, vi er jo mye bedre enn det.
 
Synes selger har opptrådd helt innenfor her... Ser ingenting galt i dette. Hvis du legger ut bilen din på finn.no blir du da ikke anmeldt om du setter annonsen som "solgt" fordi det dukket opp en kar med penger på døra som ville kjøpe bilen. Sier da ikke dra hjem og send meg en melding på finn.no. Gratulerer med salget!

Hvis du leser postene fram til "solgt", ser du at der ganske lett å tenke seg at denne blei solgt til en av de to som meldte seg. Og da har salget foregått via privat kommunikasjon, og det er i strid med retningslinjene våre. Dette kunne lett vært avklart om selger hadde forklart saken i den posten der han bare skreiv "solgt".

Jeg ber dere ha forståelse for at vi som moderatorer må forholde oss til retningslinjene. Det er ganske surt å få kjeft for å gjøre den jobben man har tatt på seg. Saklig kritikk er helt greit; jeg har ingen illusjon om å være ufeilbarlig. Men saklig kritikk må i denne saken bestå i å peke på hvordan jeg har tolket retningslinjene feil, eller anvendt dem feil - og ihvertfall ikke i å kalle meg sutrete. Og er dere uenige i retningslinjene er det fint om dere sier i fra om det.
 
Jeg synes jevnt over at alle våre moderatorer gjør en meget god jobb, og ja - det er en frivillig jobb de gjør til vårt beste.
La oss derfor behandle våre frivillige med god vilje og støtte.
Saklig diskusjon vedr retningslinjene finnes i en annen tråd - for vi skal jo kunne diskutere :)
 
Jeg synes jevnt over at alle våre moderatorer gjør en meget god jobb, og ja - det er en frivillig jobb de gjør til vårt beste.
La oss derfor behandle våre frivillige med god vilje og støtte.
Saklig diskusjon vedr retningslinjene finnes i en annen tråd - for vi skal jo kunne diskutere :)

Mulig jeg nå på saklig grunnlag kunne beskyldes for sutring:p - men det gjorde godt å få sagt det.

Jeg håper i alle fall at folk leser retningslinjene grundig før de kritiserer måten de håndheves på.
 
@Finn Berger.
Selger sier 24.000/bud... Jeg tolker det slik at han står fritt frem til å selge til første person som legger 24.000kroner på bordet.
Om den personen er på forumet eller er en nabo, eller om det blir budt penger over PM, det syntes jeg ikke forumet skal blande seg opp i.

Jeg syntes ikke det er behov for å håndheve reglene mer enn absolutt nødvendig.
At folk merker annonser som solgt når varen er borte, og at folk ikke selger ting som er ulovlig å omsette
 
@Finn Berger.
Selger sier 24.000/bud... Jeg tolker det slik at han står fritt frem til å selge til første person som legger 24.000kroner på bordet.
Om den personen er på forumet eller er en nabo, eller om det blir budt penger over PM, det syntes jeg ikke forumet skal blande seg opp i.

Jeg syntes ikke det er behov for å håndheve reglene mer enn absolutt nødvendig.
At folk merker annonser som solgt når varen er borte, og at folk ikke selger ting som er ulovlig å omsette

Det ser ut som om det er retningslinjene du er uenig i, og da må du kritisere dem, og håpe de blir endret. Om du mener at vi ikke skal håndheve de reglene vi har, er det et synspunkt jeg finner det vanskelig å forstå.

Men om du er uenig i måten reglene blei praktisert på, hadde det vært greit om du forholdt deg til de argumentene som er blitt lagt fram, og forklarte hvorfor de ikke er holdbare.
 
Sist redigert:
Det ser ut som om det er retningslinjene du er uenig i, og da må du kritisere dem, og håpe de blir endret. Om du mener at vi ikke skal håndheve de reglene vi har, er det et synspunkt jeg finner det vanskelig å forstå.

Men om du er uenig i måten reglene blei praktisert på, hadde det vært greit om du forholdt deg til de argumentene som er blitt lagt fram, og forklarte hvorfor de ikke er holdbare.

Nå er vel denne tråden berre å stenge av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp