Brewtools bryggemaskin

Tenkte på en murerbalje, men da utgår den vanlige prosedyren med å slå den skvetten oppi koket, den plasten er vel ikke akkurat egnet for næringsmidler...

Ps, bruker ikke talje, tar den for hånd.

Tenkte på en murerbalje, men da utgår den vanlige prosedyren med å slå den skvetten oppi koket, den plasten er vel ikke akkurat egnet for næringsmidler...

Ps, bruker ikke talje, tar den for hånd.
Bruker også murbøtta fra Biltema, men hiver aldri den skvetten oppi kjelen igjen da jeg allerede har skyllet til kokevolum.
Har brukt skvetten (1-2 liter) i gjærstarter etter å ha kokt den i 15 minutter. Lagrer den vørteren på juice/brus flasker i kjøl/frys.

Personlig hadde jeg vært veldig skeptisk til å bruke murerbøttene fra biltema med varm vørter og bruke det til 'mat'.
De er laget av resirkulert plast, lukter HØGG og biltema selv skriver at de ikke må brukes til å dyrke spiselige planter..

Når det er sagt så er jeg over middel lite glad i bruk av plast :) Så bare et tips/forslag!

Personlig hadde jeg vært veldig skeptisk til å bruke murerbøttene fra biltema med varm vørter og bruke det til 'mat'.
De er laget av resirkulert plast, lukter HØGG og biltema selv skriver at de ikke må brukes til å dyrke spiselige planter..

Når det er sagt så er jeg over middel lite glad i bruk av plast :) Så bare et tips/forslag!
Enig. Det hadde for min del bare vært for å parkere maltrøret for avrenning. Bruker heller ei trillebåre.

Jeg for min del bruker heller ikke det som havner i murdunken til noe, det er kun for å samle opp avrenn.

Brewtools på Facebook:

We are well into 2026 and making a lot of progress with a lot of products!

The Radar Level sensor will start shipping next week and more level sensors and agitators are on the way! The feedback from testers has been great and the backorders are stacking up.

We are very proud to have opened up our sensor platform and already have quite a few users integrating our sensors and actuators into their custom setups!

The 2026 Brewing System lineup will feature 4 models. B25, B50, B100 and B180. They will all feature an all-new 8" high resolution touch screen based on a new high-performance ESP32-P4 platform, new Power IO modules and a new custom heating system that allows us to offer both 3-phase and single/dual phase setups. All models will also have integrated cooling jackets. B50, B100 and B180 will have a 10 degree conical bottom for very easy cleaning. The new 8" display module can be placed wherever you want with a simple cable to the Power IO module integrated in the system itself.

B25 will be your apartment/kitchen brewing system that's also perfect for a lot of things in the kitchen. Super simple and easy to use and clean. No side valves or tubing, just pure simplicity.

B50 is your homebrewing dream system. With multiple mashing solutions available and it will offer the choice of simple brewing without a lot of stuff, but keeping the possibility to add features based on your needs. One of the new mashing setups features crazy high gravity beers.

B100 and B180 will have high power, 1.5" TC ports for all valves and an optional external mash tun with a pump and level switches for high gravity beers. Brew simple or go all in with a lot of features and add-ons.

All in all, our new systems will be much easier to use out of the box, as well as keeping the modularity and flexibility for advanced users.

And of course, for larger systems, we target the B360 launched in the first half of 2027. It will be a 3-vessel system with a lot of sensors and tech, keeping ease of use and efficiency as key features. Price-wise it will be highly competitive and we think it will be somewhat of a revolution for small breweries.

Tilbake
Topp