Hadde jeg bare visst hvor splittende denne tråden skulle bli for jeg opprettet den
Jeg tror vi alle kan være enige om at godt øl forener oss alle. Uansett hvordan det produseres.
Det kan godt virke som at jeg er overdrevent utstyrsfokusert (signaturen tatt i betraktning), men i bunn og grunn er jeg det egentlig-ikke. Jeg har nok mer til felles med bryggingeniøren her enn den gjengse øl-influencer
Ja, "hovedbryggeriet" hos meg er også rimelig high-tech med brewtools utstyr og mye "bling". Men jeg har også tatt meg selv i tanken om å gå "back to the roots". Jeg begynte med en aluminiumskjele lånt fra min lokale folkehøgskole (20+ Liter) og en BIAB-pose. Amarillo Pale Ale var det første ølet jeg brygga. US-05, standard west-coast pale. Husker det var typ det beste ølet jeg hadde smakt noen sinne på det tidspunktet. Hadde vært moro med et "portabelt" ølbryggeri jeg kunne tatt med meg hvor som helst å brygga øl med minimalt av innsats.
Ny teknologi gjør nok ikke et øl bra i seg selv, men det gjør prosessen mer morsom for min egen del.
Filmen er den samme om man ser den på telefonen eller på kino, men prosessen er noe mer morsom på kino...
Jeg skal også være ærlig å innrømme at det å ha mulighet til å handle litt fancy, nytt utstyr i form av unitank, glykolkjøler ++ i de siste åra har fornyet interessen min i ølbryggingshobbyen. Det kan på ingen måte undervurderes. Personkarakteristikker knyttet til de åpenbare materialistiske utsagnene i siste avsnitt avsnittet tas i mot, men jeg har i det minste selvinnsikt