Brewzilla Gen 4.0 lansert

Stemmer fortsatt på Jaded Hydra, kjøler kjappere enn det meste og superenkel å bare spyle av etter bruk. Jeg handla min direkte fra Jaded men dollaren var nok en del billigere da…

Den kjipeste delen (per nå!) med bryggedagen hos meg er kjølingen. Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende. Sistnevnte hjalp litt på få ned tempen i starten men de siste gradene går så sakte at jeg får fnatt.

Jeg har dermed lyst til å oppgradere kjølingen. Dessverre er Hydra (kobber, masse spiraler) ikke lenger å få tak i Norge. Så at olbrygging nå har tilbud på: https://www.olbrygging.no/kegland/102821/coolossus-motstrømskjøler-6-5m-kraftig-motstrømskjøler-i-rustfritt-stål
Har null kjennskap til merket eller modellen, men det er samme type som følger med Grainfather og mange virker relativt fornøyd med den virker det som(?).

Noen som kjenner denne modellen, er den OK?

1500,- er fortsatt litt kronasjer OG det blir mer vasking..
Kjøp en til kjølespiral, brukt får du dem stort sett billig, ny koster litt. Feks:

Nå har du 2 kjølespiraler som du kan serie- eller parallellkoble, det får god effekt på nedkjølingen. Jeg har hatt best effekt av parallellkobling, altså vann inn på begge spiralene og vann ut fra begge.

Den kjipeste delen (per nå!) med bryggedagen hos meg er kjølingen. Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende. Sistnevnte hjalp litt på få ned tempen i starten men de siste gradene går så sakte at jeg får fnatt.

Jeg har dermed lyst til å oppgradere kjølingen. Dessverre er Hydra (kobber, masse spiraler) ikke lenger å få tak i Norge. Så at olbrygging nå har tilbud på: https://www.olbrygging.no/kegland/102821/coolossus-motstrømskjøler-6-5m-kraftig-motstrømskjøler-i-rustfritt-stål
Har null kjennskap til merket eller modellen, men det er samme type som følger med Grainfather og mange virker relativt fornøyd med den virker det som(?).

Gå for det. Etter jeg kjøpte meg motstrømskjøler letta det tida på fullført brygging enormt. Nesten så du kan tappe rett ut med en gang. Litt ann på hva du brygger selvsagt. Jeg lar den gå å sirkulere ei stund ca 15-20 minutter så jeg ser bunnfallet roer seg

Jeg bruker den motstrøm kjøleren du linker til, jeg er veldig fornøyd, vi har borebrønn på 110 meter så vi har samme temperatur på vannet hele året.
1500,- for den er etter min mening et godt kjøp.
Jeg har byttet pumpen i Brewzilla 65 gen 4.0 til 25W.

Tilbake
Topp