Kjøp en til kjølespiral, brukt får du dem stort sett billig, ny koster litt. Feks:Den kjipeste delen (per nå!) med bryggedagen hos meg er kjølingen. Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende. Sistnevnte hjalp litt på få ned tempen i starten men de siste gradene går så sakte at jeg får fnatt.
Jeg har dermed lyst til å oppgradere kjølingen. Dessverre er Hydra (kobber, masse spiraler) ikke lenger å få tak i Norge. Så at olbrygging nå har tilbud på: https://www.olbrygging.no/kegland/102821/coolossus-motstrømskjøler-6-5m-kraftig-motstrømskjøler-i-rustfritt-stål
Har null kjennskap til merket eller modellen, men det er samme type som følger med Grainfather og mange virker relativt fornøyd med den virker det som(?).
Noen som kjenner denne modellen, er den OK?
1500,- er fortsatt litt kronasjer OG det blir mer vasking..
Her er vannet rundt 14 grader enda. Går ganske tregt å kjøle ned.Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende.
Gå for det. Etter jeg kjøpte meg motstrømskjøler letta det tida på fullført brygging enormt. Nesten så du kan tappe rett ut med en gang. Litt ann på hva du brygger selvsagt. Jeg lar den gå å sirkulere ei stund ca 15-20 minutter så jeg ser bunnfallet roer segDen kjipeste delen (per nå!) med bryggedagen hos meg er kjølingen. Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende. Sistnevnte hjalp litt på få ned tempen i starten men de siste gradene går så sakte at jeg får fnatt.
Jeg har dermed lyst til å oppgradere kjølingen. Dessverre er Hydra (kobber, masse spiraler) ikke lenger å få tak i Norge. Så at olbrygging nå har tilbud på: https://www.olbrygging.no/kegland/102821/coolossus-motstrømskjøler-6-5m-kraftig-motstrømskjøler-i-rustfritt-stål
Har null kjennskap til merket eller modellen, men det er samme type som følger med Grainfather og mange virker relativt fornøyd med den virker det som(?).
Må ha brønnvann slik som jeg har vet duHer er vannet rundt 14 grader enda. Går ganske tregt å kjøle ned.
Har vokst opp med brønnvann. Godt drikkevann, men mye kalk i det vi hadde hjemme.Må ha brønnvann slik som jeg har vet du![]()
Den kjipeste delen (per nå!) med bryggedagen hos meg er kjølingen. Det tar evigheter med den medfølgende kjølespiralen, selv med whirpoolarmen kjørende. Sistnevnte hjalp litt på få ned tempen i starten men de siste gradene går så sakte at jeg får fnatt.