1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Bruke humle fra frys

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av KimR, 31 Jul 2017.

Tags:
  1. KimR

KimR
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei!

Har noe nedfryst humle, og lurer på om dette skal tas opp for å tines før man bruker det til kok, eller kan nedfryst humle puttes rett oppi?

2. kjetilG

kjetilG
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg måler somregel opp humlen når jeg meske. Tar det da ut av fryseren men vil ikke tro det har noe å si om Det er frysent.

3. KimR

KimR
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Takk for raskt svar! Med mindre noen andre har wn vitenskapelig begrunnelse på hvorfor man ikke skal gjøre det slik, så gjør jeg som du.

4. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det tiner mens du venter på at det skal koke

KimR liker dette.
  5. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Tviler på om det har noe å si, men det kunne være en grunn til å vente så lenge som mulig med å ta humla ut av fryseren at den da blir minimalt utsatt for påvirkning fra lufta. (Jeg veier som regel opp mens jeg venter på at vørteren skal begynne å koke.)

Det gjør helt sikkert ikke noe å slenge den oppi frossen, men det blir vel stressende å gjøre det sånn - om du ikke veier opp på forhånd og så legger de ferdige porsjonene tilbake i fryseren, da. Det du imidlertid bør passe på, er at du ikke lar posene med humle bli liggende og tine.

KimR liker dette.

Del denne siden