Bruke humle fra frys

Hei!

Har noe nedfryst humle, og lurer på om dette skal tas opp for å tines før man bruker det til kok, eller kan nedfryst humle puttes rett oppi?
 
Jeg måler somregel opp humlen når jeg meske. Tar det da ut av fryseren men vil ikke tro det har noe å si om Det er frysent.
 
Jeg måler somregel opp humlen når jeg meske. Tar det da ut av fryseren men vil ikke tro det har noe å si om Det er frysent.

Takk for raskt svar! Med mindre noen andre har wn vitenskapelig begrunnelse på hvorfor man ikke skal gjøre det slik, så gjør jeg som du.
 
Tviler på om det har noe å si, men det kunne være en grunn til å vente så lenge som mulig med å ta humla ut av fryseren at den da blir minimalt utsatt for påvirkning fra lufta. (Jeg veier som regel opp mens jeg venter på at vørteren skal begynne å koke.)

Det gjør helt sikkert ikke noe å slenge den oppi frossen, men det blir vel stressende å gjøre det sånn - om du ikke veier opp på forhånd og så legger de ferdige porsjonene tilbake i fryseren, da. Det du imidlertid bør passe på, er at du ikke lar posene med humle bli liggende og tine.
 
Tilbake
Topp