Bruke stc 1000 til å regulere temp på bratberg,

Jeg opplever at
Tempraturstyringen er mangelfull på bratbergen, og tenker
Da og bruke stc 1000 til å styre temp, er det noe som gjør liknende? Er det noe jeg
Må tenke på i den anledning
..
 
Du bør vurdere en PID med PT100-sensor i stedet. Når den er kalibrert på ditt oppsett så vil den ha mye bedre kontroll. Du slipper over- og undershoot på temperaturen.
Jeg har kjøpt fra auberins.com og bygget kontrollskap selv. Mener de har noen ferdige løsninger for plug-and-play der om du ikke vil koble selv. Søk litt rundt på forumet så finner du ut av det.
 
Det utvikles en pi variant firmware til stc-1000 som er ment for bryggestyring. Er i alpha, men jeg har brygget to brygg med den.
 
"Ikke for å kuppe tråden din", men er det egentlig mulig å styre temperaturen eksternt på 2. gen Bratberg? Vil ikke den digitale temperaturstyringen nulles ut når strømmen kuttes? Noen som har testet?
 
Nei det går ikke, jeg og tror vi snakker om å fjerne den digitale styringen som står på orginalt og erstatte den
 
Har nettopp kjøpt en STC-1000 for å få litt bedre styring på Bratberg gen2. Noen som har koblet denne og kan gi noen tips på fremgangsmåte? Er det mulig å sette på en motstand eller noe på Heating utgangen på STC slik at en kan bruke den som styrestøm og overstyre den innebygde regulatoren? Om det er mulig så kan en jo bruke alt av rele og styringer som allerede er koblet opp?
 
Har nettopp kjøpt en STC-1000 for å få litt bedre styring på Bratberg gen2. Noen som har koblet denne og kan gi noen tips på fremgangsmåte? Er det mulig å sette på en motstand eller noe på Heating utgangen på STC slik at en kan bruke den som styrestøm og overstyre den innebygde regulatoren? Om det er mulig så kan en jo bruke alt av rele og styringer som allerede er koblet opp?
Svaret står lengre opp i tråden. Stc-1000 egner seg ikke for styring av Bratberg. Ihvertfall ikke med orginal software. Kjøp deg en PID og en PT-100 sensor til styring av bryggeren. Flere som har moddet og er fornøyd med det (det er ihvertfall jeg).
 
Svaret står lengre opp i tråden. Stc-1000 egner seg ikke for styring av Bratberg. Ihvertfall ikke med orginal software. Kjøp deg en PID og en PT-100 sensor til styring av bryggeren. Flere som har moddet og er fornøyd med det (det er ihvertfall jeg).

Høres fornuftig ut. Tror jeg skal kikke litt på ebay etter PID
 
Jeg moddet min med PID og PT100 sensor.
Koblet bort den originale lcd skjermen helt og satt pd100 sensoren i hullet hvor den gamle sensoren står. (måtte borres opp)

Ser bilder av oppsettet mitt på denne tråden. http://forum.norbrygg.no/threads/modifisering-brattberg-kompaktbrygger-gen-2.24773/
Har laget det slik at det er enkelt å rengjøre å demontere. :)

Blir det noe mer nøyaktig med det oppsettet? Med føleren i bunnen av bryggeren har du fremdeles ikke kontroll på temperaturen i meskerøret. PID'en er mer nøyaktig enn termostaten, men måler og justerer strengt tatt etter "feil" temperatur.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Jo jeg vil si at nøyaktigheten er mye bedre da jeg kan ha vanntemperatur på konstant hele tiden. Feks 69,2C .. Selfølgelig er det ikke tempen i meskerøret så den har du rett i.. Hær må man prøve se fram til å finne ut hva tempen på vannet må være for å få rette tempen i meskerøret.
Original termostaten har jo 5grader på vært settpunkt,attpåtil så holder den ikke de tempen den som et satt. I allefall på min. (setter den på 70grader så slår den ut på 70 og slår ikke inn igjen før 65)
På PIDen så slår den 2000w element inn og ut hele tiden for å få konstant temp.
Så om du har måleren i bunn eller i krana er nå vel ett fett. Siden den kun måler vannet utenfor meskerøret uansett.
Jeg fant i allefall ut at 67,2grader ga 65grader i røret under sirkulasjon.. Dette holdte den over 60min uten noe nevneverdig avik.
Jeg vil iallefall si at det er en forbedring fra den gamle termostaten ☺
 
Tilbake
Topp