Brygge / Hagebod Vol.2

Har brukt de siste månedene på å kjøpe-flytte-selge hus, har måttet bære en god del, så nå er det helt tomt for hjemmebrygg her.

Det jeg derimot har fått er et flott lite uthus på 16m2 med innlagt strøm. Planen er å få litt renere overflater, smelle opp en benk muligens med utslagsvask, kjøleskap og god plass til utstyret. Lurer også på å lage avsug av 1-2 ventilatorer rett gjennom veggen slik at jeg kan få ut dampen, har en ventilator liggende. Trenger antakelig å lage en slags ventilatorhette el. for å få det til å fungere. Noen som har gjort noe slikt?

Målet må være å være klar slik at jeg kan brygge noe godt til jul.

2vcayhw.jpg

34fziww.jpg
 
Har endelig fått tid til å jobbe litt i uthuset igjen ;) Har fått tak i en svær ventilatorhette i kobber som skal opp over ventilatoren.
Jeg holder også på å bestille deler til fatløsning og blir forhåpentligvis klar til å brygge før jul :skitbra:
3346pzo.jpg


Når jeg klarer å finne noe gratis isopor blir det gjæringsskap under benken.
 
Konge. Luksus bryggehus med iso i veggene. :skitbra:

Husk å få noen ventiler slik at du har tilluft til ventilatoren.
 
Ventilatorhette og isopor på plass i dag.
Tilluft er ikke noe problem, det er en luftig liten hytte. Fint med isolerte vegger men kjedelig at taket ikke var isolert. Det er såpass lavt under taket i utgangspunktet at jeg ikke ønsket å senke det enda mer og jeg er alt for lat til å plukke ned hele taket for å isolere over.

Alt på bildet er fra billigkroken på ikea eller gisbort på finn :ilike:

21affcx.jpg
 
Ja, jeg kopierte din løsning.. Jeg har små varmekilder som petits varmeplate 25w og en varmepærefor reptiler tilgjengelig sammen med en UT200. Hvilken varmekilde har du brukt for å holde tempen oppe? Det begynner å bli kaldt ute og jeg hadde ikke tenkt å holde uthuset oppvarmet, det kan fort bli dyrt.
 
eg kjøpte skovarmer på 2x4w, da holder eg ca 10grader i kassen, må ut og kontrolere men det er jo bare gøy.
er vel ca 4 til 5 grader i boden

du kan jo lekte ned himling 5cm og ha isopor i taket og gipse. Ikke helt etter brannforskriftene, men så er vel ikke dette et rom for varig opphold.
 
Har satt i gang med petit sin varmeplate i dag, temperaturen steg fra ca 0C til 6C på 30min, skal gå ut senere å sjekke hva den stopper på.
 
Tilbake
Topp