Brygge mindre enn 35L i Bratberg ?

Brygger på en Bratberg 35L selv, og kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle fungere med mindre batcher. Selv ønsker jeg å få mest mulig øl ut av en bryggedag, og har alltid kjørt på full kapasitet. Ender opp med ca 25 liter i gjæringskaret.
 
Ok. Takker for svar. Har bestillt meg Bratberg gen. 2 , men ser neppe for meg jeg kommer til å brygge 35l av gangen. Men ser at Speidelene ikke kan brygge noe særlig mindre enn fullt volum. Men det er kanskje fordi de presser vørteren nedenfra og opp gjennom maltrøret? Blir vel uansett å prøve Bratbergen før jeg gir opp.
 
Har ikke prøvd, men kan ikke se noen grunn til at det ikke skal funke. Det viktigste er vel bare at det er nok vann så malten er våt.
 
Bare så det er klart, selv om det står 35 liter så får du nok aldrig noe mer en ca 25 liter ut av denne brygger'n. Ligger som regel på 22-25 liter sjøl..
 
Kom på den lyse ideen at jeg kunne sjekke med leverandøren av Bratberg. De kunne også bekrefte at det ikke var noe problem med mindre batcher. Så da er det bare vente til den kommer i posten :)
 
Tilbake
Topp