Brygge samme oppskrift

Norbrygg burde arrangere en konkurranse der alle bruker samme oppskrift!
Det nærmeste vi kommer dette (til nå), er brew bucket night, hvor man har kurs på et bryggeri, og deltakerne får med seg en gjæringsbøtte med vørter hjem. Dette minner litt om dagens FWK.
Etter endt individuell gjæring, samles bryggene for parallellsmaking.
Som regel er ingen like…

Sist redigert:
Vi planlegger en samling i Drammensveien 43 (10 min gange fra Nationalteateret) en gang i april, der planen er å fokusere på en ølstil og be deltakerne brygge en oppskrift vi blir enige om, for så å samles en tid etterpå får å sammenligne resultatet. Kanskje Cream ale i forlengelse av @Finn Berger sin artikkel?
Vi vil også trekke fram en bryggeteknisk greie for læring og inspirasjon. Per nå ligger det et kurs rundt bruk av fat nærmest i pannebrasken min.

Vi planlegger en samling i Drammensveien 43 (10 min gange fra Nationalteateret) en gang i april, der planen er å fokusere på en ølstil og be deltakerne brygge en oppskrift vi blir enige om, for så å samles en tid etterpå får å sammenligne resultatet. Kanskje Cream ale i forlengelse av @Finn Berger sin artikkel?
Vi vil også trekke fram en bryggeteknisk greie for læring og inspirasjon. Per nå ligger det et kurs rundt bruk av fat nærmest i pannebrasken min.
Kanskje vi kunne stemme på ølstil? Evt velge noe som de aller fleste har et forhold til, feks en pale ale eller noe sånt. Jeg vil veldig gjerne være med på dette, men sliter med motivasjonen for å brygge cream ale :)

Kanskje vi kunne stemme på ølstil? Evt velge noe som de aller fleste har et forhold til, feks en pale ale eller noe sånt. Jeg vil veldig gjerne være med på dette, men sliter med motivasjonen for å brygge cream ale :)
God ide. Kom gjerne med forslag, så skal jeg se om jeg får til å lage en avstemming på forumet.
Det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til, som Pippi sa.

God ide. Kom gjerne med forslag, så skal jeg se om jeg får til å lage en avstemming på forumet.
Det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til, som Pippi sa.
Da fremmer jeg formelt et forslag om en pale ale :) Relativt greit å få til, ganske raskt øl å lage, de fleste ølinteresserte syns det er ålreit å drikke, og det er mye rom for prosessutslag.

Gøyalt med nye arrangementer.
Jeg er veldig positiv til det :beermug:
Personlig er jeg redd dette kan bli utfordrende å få gjennomført.
Det kan bli for smalt, men for all del - forsøk.

O&A har to flaskekonkurranser i året. Det er både tidkrevende å arrangere, og det er utfordrende til å få nok medlemmer til å delta. Da har man alltid flere typer å velge mellom.
O&A har også smakekvelder hvor man tidvis blir oppmuntret til å ta med en stil (les: juleøl).
Viktig at dere ikke kanibaliserer dere selv.

Nå skal ikke jeg drepe gløden hos dere.
Forsøk - evaluer - juster - forsøk igjen.
… neste som å brygge …

Se også på det ganske omfattende opplegget til Vestfold i flere deler - som inspirasjon

Gøyalt med nye arrangementer.
Jeg er veldig positiv til det :beermug:
Personlig er jeg redd dette kan bli utfordrende å få gjennomført.
Det kan bli for smalt, men for all del - forsøk.

O&A har to flaskekonkurranser i året. Det er både tidkrevende å arrangere, og det er utfordrende til å få nok medlemmer til å delta. Da har man alltid flere typer å velge mellom.
O&A har også smakekvelder hvor man tidvis blir oppmuntret til å ta med en stil (les: juleøl).
Viktig at dere ikke kanibaliserer dere selv.

Nå skal ikke jeg drepe gløden hos dere.
Forsøk - evaluer - juster - forsøk igjen.
… neste som å brygge …

Se også på det ganske omfattende opplegget til Vestfold i flere deler - som inspirasjon
Prosjektet til Vestfold er veldig kult! Den ultimate utgaven av hva jeg ønsker meg egentlig :D Men ser at det er ikke-trivielt å arrangere.

Forstår også bekymringen for at det kan bli smalt, men for min del hadde dette vært givende om vi så bare var 3-4 som deltok. Det er kanskje ikke forsvarlig fra Norbrygg sitt ståsted? Jeg tenker at dette krever lite i form av arrangering: publiser en oppskrift, og ta imot folk en kveld i DV. Rydd opp. Hvis jeg bommer grovt på hva som inngår i et sånt arrangement så arrester meg gjerne! :) Et sånt lavterskel opplegg kunne jeg gjerne bidratt til, om det hjelper.

Edit: Leste posten din på nytt og så poenget om kannibalisering. Så du frykten er at dette fenger få folk, OG ødelegger for de andre arrangementene?

Prosjektet til Vestfold er veldig kult! Den ultimate utgaven av hva jeg ønsker meg egentlig :D Men ser at det er ikke-trivielt å arrangere.

Forstår også bekymringen for at det kan bli smalt, men for min del hadde dette vært givende om vi så bare var 3-4 som deltok. Det er kanskje ikke forsvarlig fra Norbrygg sitt ståsted? Jeg tenker at dette krever lite i form av arrangering: publiser en oppskrift, og ta imot folk en kveld i DV. Rydd opp. Hvis jeg bommer grovt på hva som inngår i et sånt arrangement så arrester meg gjerne! :) Et sånt lavterskel opplegg kunne jeg gjerne bidratt til, om det hjelper.

Edit: Leste posten din på nytt og så poenget om kannibalisering. Så du frykten er at dette fenger få folk, OG ødelegger for de andre arrangementene?
… vel - jeg sier det er en fare for det.
O&A må selv vurdere dette.

Mulig O&A er for liten.
Hva med å bruke https://norbytt.no/
Jeg kjenner han som har laget det :oops:

Da kan hele landet inkluderes.

Vi kan kjøre en ølvurdering via dommerbordet.no og invitere alle til et online møte via Meet.

Lavterskel og inkluderende

… vel - jeg sier det er en fare for det.
O&A må selv vurdere dette.

Mulig O&A er for liten.
Hva med å bruke https://norbytt.no/
Jeg kjenner han som har laget det :oops:

Da kan hele landet inkluderes.

Vi kan kjøre en ølvurdering via dommerbordet.no og invitere alle til et online møte via Meet.

Lavterskel og inkluderende
Spennende ide! Dommerbordet.no var ny for meg, hvem står for den?

Tilbake
Topp