Bryggekalkulator

Hei. Har noen brygg bak meg nå, så selve prossesem føler jeg at jeg har ok kontroll på. Men satt og tenkte på en ting, aldri testa noen form for bryggekalkulator. Noen her dere kam anbefale? Gjerne som kan brukes med mobil da pc her mest av alt fortjener og bli kasta ut av vinduet. Takker for eventuelle svar
 
Beersmith er konge, både på pc og mobil. Det er kongen på haugen. Den har cloud lagring så du kan synce mellom enheter om du vil det.

Et annet alternativ er brewersfriend.com den er rent nettbasert.
 
Beersmith kan nok virke litt avansert, fordi den tar høyde for neste alle parameter. Så den krever nok at man setter seg inn i den. Men for min del er det ingen som når den til knærne når man først har fått dreisen på den. Brewersfriend.com er nok litt enklere å komme igang med. Så det kommer ann på hvor detaljert man føler for å være. Skal dog si at brewersfriend.com har et noe mer intuitivt opplegg for selve brewday med checklister osv.
 
Titta litt på brewersfriend nå, syntes det var nok og sette seg inn i der jegFår bare prøve meg frem med de forskjellige hernog se hva jeg føler er greiest til og begynne med
 
Brewer's Friend funker veldig bra.. brukte BeerSmith jeg begynte å brygge.. ble litt for avansert, så nå er jeg fortsatt på Brewer's friend. Enkelt å greit, men ikke like god mobil app
 
Personlig syns jeg bryggekalkulator.no, utviklet av en av Norbryggs medlemmer, fungerer utmerket. Brukergrensesnittet passer i hvert fall meg bedre enn BeerSmith.
 
Beersmith har en rimelig høy inngangsterskel, det er ikke sånn at du begynner på lvl 1 på easy i et dataspill akkurat.. men det er et kraftig verktøy, full kontroll etter at man har revet av seg håret noen ganger.
 
Beersmith har en rimelig høy inngangsterskel, det er ikke sånn at du begynner på lvl 1 på easy i et dataspill akkurat.. men det er et kraftig verktøy, full kontroll etter at man har revet av seg håret noen ganger.
Jeg brukte Beersmith en stund, men jeg syntes det var for rotete. Endte opp med å lage mitt eget i Excel. Da blir det akkurat slik jeg vil.
 
Tilbake
Topp