Brygger du for å delta i konkurranser?

Dersom du er av dem som sender inn øl til konkurranser, brygger du da øl spesielt til konkurransen?

  • Aldri

    Stemmer: 16 31,4%
  • Sjelden

    Stemmer: 23 45,1%
  • Ofte

    Stemmer: 11 21,6%
  • Alltid

    Stemmer: 1 2,0%

  • Totalt antall stemmer
    51
Men jeg har også vanskelig for å tro at folk utelukkende brygger øl som aldri kan typedefineres.

Kan det også for noen være en hendig unnskyldning og beskyttelse av selvfølelsen, om man har fått en dårlig tilbakemelding fra dommerne, det å si at "ølet mitt er jævlig bra, men det passer ikke inn i typedefinisjonene"?

Jeg anklager ingen spesifikt, bare lufter argumentet...
Jeg har deltatt en gang, ganske nylig. Det ene ølet havnet sånn midt på treet med ganske sprikende tilbakemeldinger, det andre ølet fikk totalslakt, på grensen til udrikkelig. Når det gjelder dommerskjemaene for det "udrikkelige" ølet, så var de skriftlige tilbakemeldingene spot on innenfor typedef.

Jeg har ikke noe å utsette på måten disse konkurranseformene gjennomføres på og dømmingen (selv om jeg mistenker ølet ofte serveres mer romtemperert enn jeg selv ville servert det).

Jeg har ikke noen illusjon om at ølet mitt er bedre enn tilbakemeldingene skulle tilsi for denne konkurranseformen.
 
Tilbake
Topp