Bryggeribesøk hos Ølsmia 21. mai 2025 kl. 16.

IMG_3855.jpeg
Inngang her: Vi går fra resepsjonen til bryggeriet nå. De 3 som enda ikke har kommet kan ringe meg på 977 09 591 om de kommer.

Sist redigert:
Dette er det mest unike bryggeribesøket jeg har vært på. Knapt et eneste øl var "typeriktig", men de var balanserte, velsmakende og de aller fleste basert på hovedsakelig norske råvarer, enten det var øl med hylleblomst, pors, blåskjell, kantarell, eller en rekke ulike urter/blomster. Og de fleste var brygget med kveik og var så gode at jeg tør påstå at til og med @Finn Berger ville likt dem!

Dette er det mest unike bryggeribesøket jeg har vært på. Knapt et eneste øl var "typeriktig", men de var balanserte, velsmakende og de aller fleste basert på hovedsakelig norske råvarer, enten det var øl med hylleblomst, pors, blåskjell, kantarell, eller en rekke ulike urter/blomster. Og de fleste var brygget med kveik og var så gode at jeg tør påstå at til og med @Finn Berger ville likt dem!

Vedlegg

• IMG_8852.jpeg
    IMG_8852.jpeg
    3,6 MB · Sett: 62
Etter mange år har det blitt mange bryggeribesøk. Dette var eksepsjonelt hyggelig, interessant, lærerikt og særdeles smakfullt.
Støtter Jørgen i at dette var unikt
En stor takk til ØlSmia
M

Ølsmia og brygger Lars leverte en heftig forestilling med overflod av gode øl, kunnskap og inspirasjon. En show publikum ønsket aldri tok slutt. Takk til dere som stilte opp - uten dere ingen bryggeribesøk!

Til høsten tar vi et nytt bryggeri. Forslag?

Vedlegg

• IMG_3902.jpeg
    IMG_3902.jpeg
    1,4 MB · Sett: 19
Blåskjell og kantarell i øl syntes jeg høres helt grusomt ut, men..
hvis noen har lyst til å prøve kan de godt prøve å motbevise meg :p

Alle Ølsmias øl skal være lettdrikkelige, balanserte og komplekse. Hadde jeg blindsmakt ølene hadde jeg sikkert ikke sagt blåskjell og kantarell på strak arm, men det var noe i de ølene som kjennes riktig, selv om det var ingen/svak aroma/smak fra tilsetningen. Der det passet var det kraftig/dominerende preg (surøl med bringebær). Jeg synes mengden tilsetninger traff godt i de rundt 15 øl vi fikk.

Tilbake
Topp