Bryggetreff i Saltdal

Påmeldingliste til Bryggetreff i Saltdal Lørdag 02.06.12

Her kan alle som kan tenke seg å komme skrive seg på

Tor G Andreassen
Børge Antonsen

Vi kommer
 
Håper mange kan komme.
Programmet er først å besøke Myra Bryggelag på Rognan for deretter å bevege oss til Røkland.
På Røkland blir det grilling på ekte grill, vi har en del å grille og folk kan ta med seg noe også.
Jeg har overnatting til en del, det vil si en dobbeltseng, 2 enkeltsenger, oppblåsbar dobbeltseng og en campingvogn med plass til 2+2. Greit om folk tar med seg soveposer. Det er plenty av plass for å ta med seg telt/campingvogn hvis ønskelig.
Etter forespørsel blir det brygget en wit på kvelden med en Speidel 50 liter.
Jeg har for tiden Internasjonal pils, tjekkisk pils, to typer APA, to typer Køslch, Smithwiks og fjorårets juleøl på fat og folk drar vel med seg litt smaksprøver også.
Jeg har 3 flasker C02 med tilsammen 9 koblinger.
Jeg har dreiebenk og sveise/loddeutstyr så det er mulig å få fikset litt slikt hvis noen ønsker det.
Jeg vil spesielt oppfordre de som ikke enda har kommet igang med bryggingen å komme, det blir mange smaksprøver og hjelp til å komme igang.

Rune Alm
 
Regner med at det kommer en delegasjon fra Gildeskål, jeg kommer i hvertfall.... Skal spre budskapet her på Inndyr, og du kan nok regne med noen smaksprøver herfra også :biersmile:
 
Har sendt PM til de jeg fant ved å søke på "Bodø" her på forumet. 5 personer + en fra Fauske. Så får vi se om noen av disse har mulighet til å stille.
 
Beant skrev:
Har sendt PM til de jeg fant ved å søke på "Bodø" her på forumet. 5 personer + en fra Fauske. Så får vi se om noen av disse har mulighet til å stille.

Har du sendt PM til Erlann ?
 
Jeg har planer om å komme, bare det går i orden med et par andre ting som foreløpig ikke er avklart.

Er forøvrig ny i faget, men har kommet såpass langt at jeg har fått meg flere glass av eget brygget øl selv om det bare er 4 dager siden det ble tappet over fra gjæringsspann til keg. Har forøvrig fått skryt fra fruen ang. ølet - selv om det er ganske uferdig og grumsete -  så da ser framtiden min ganske lys ut!

Uansett, jeg er interessert i å være med i felleskapet i Saltenområdet og håper jeg får lørdagen fri!

Mvh,
Erlend H.
 
erlend71 skrev:
Jeg har planer om å komme, bare det går i orden med et par andre ting som foreløpig ikke er avklart.

Er forøvrig ny i faget, men har kommet såpass langt at jeg har fått meg flere glass av eget brygget øl selv om det bare er 4 dager siden det ble tappet over fra gjæringsspann til keg. Har forøvrig fått skryt fra fruen ang. ølet - selv om det er ganske uferdig og grumsete -  så da ser framtiden min ganske lys ut!

Uansett, jeg er interessert i å være med i felleskapet i Saltenområdet og håper jeg får lørdagen fri!

Mvh,
Erlend H.

Du får kjøpe litt blomster og slikt til fruen, så skal du se det ordner seg :p
 
BrianS skrev:
Vil tru e hiv me me, så lenge da høv c :) E da nå ca start tidspunkt på d her?

Flott :skitbra:

Uten at timeplan e spikra, så vil e tru vi møtes på ettermiddag ( 15.00??) i bryggerhuset førr visning, og så møtes hos Rune A Et par tima seinar. Om vi ska ha et Demobrygg med Speidel, så kan vi neppe begynne så veldi my seinar.

...men her e alle velkommen me sine innspill
 
Torga skrev:
Du får kjøpe litt blomster og slikt til fruen, så skal du se det ordner seg :p

Fruen er borte så det er ikke noe problem, men jeg har lovet å servere hjemmelaget øl i badstua til to kolleger som kommer til fots (!) på besøk på hytta. Hjelper neppe med blomster der :)

Erlend
 
Hei!

Flott initiativ. Er imidlertid usikker på om jeg rekker det p.g.a. et byggeprosjekt jeg holder på med.

Mvh

Knut-Eirik
 
Svein Erik skrev:
Hei!
Blir det treff, hva er status?
Svein Erik  :)

Jepp. Det blir treff :yes:

Kom som du er. Ta med det du ønsker :)

Planen er oppmøte Hos Myra Bryggelag for å smake på 4.plassen i Skandinavisk mesterskap :eek: Vi samler oss så i et eller flere fartøy for transport opp til Rune.

Start tidspunkt har jeg bedt om tilbakemld på litt tidligere, men foreslår å starte i bryggerhuset Hos RUNE ca 15.00??.. Evt ønsker fra dere....

Børge har begrenset med parkeringsplass, men jeg har plass til 3-4 biler. Jeg bor 200m fra bryggehuset [/s]

Edit etter endring i plan. 31.05.12 13:25
 
Er det noen arangør av dette treffet og evt. hvem, eller hvem skal ha vertinnegaven ?
Kvalitetstester usIPAen akkureat nå :)
 
Hei
Nå skal ikke jeg overta organiseringen av dette arrangementet  :), men er det en idé at vi har et oppmøtetidspunkt eks kl 15 oppe hos Rune på Røkland. Det er vel det som er kveldens base. Og så drar vi derfra i færrest mulig biler ned til Rognan?  :idea:

Edit: Det er kanskje det enkleste å droppe smaking på Rognan, og at vi heller gjør det hos Rune (så blir det ikke noe frem og tilbake)!
Edit: Jeg tar med litt fersk sommerpils!
 
Det er jo en god ide.
Jeg kan jo gi en veibeskrivelse hit til meg.
Når en kjører E6 så svinger en av ved Røkland Forretningssenter (Coop og Statoil). Kjør forbi Lysstøperiet og sving til venstre (ca 100m). Rett av den gamle jernbanestasjonen svinger en til venstre igjen( ca 200m) der det også står et skilt merket Lillealmenningen. Følg veien i ca 1 Km, etterhvert kommer en til et åpnere landbrukslandskap og da bor jeg i det gule huset på høyre side av veien.
For de som har GPS så er nok lillealmenningveien inne. For de som husker det gamle skytteranlegget i Saltdal så er mitt hus det nest siste på høyre side før skytteranlegget.
 
Har veldig lyst å være med på dette, men jeg får besøk på hytta av en delegasjon fra jobben og da må jeg nok vært til stede der.
Det er vel ikke fritt for at vi skal prøvesmake litt hjemmebrygget øl vi og :)

Jeg får se om ikke muligheten byr seg til å ta en tur å hilse på gamle kjente ved en senere anledning. Skal begynne i ny jobb til høsten (turnus), og da er man ikke lenger begrenset av helgene for å smake på øl!
Synes forøvrig dette er et kjempetiltak, og håper det blir flere treff som dette i saltenområdet.

Mvh,
Erlend H.
 
Tilbake
Topp