Bryggselv induksjonsplate C35-B1 - Erfaringer?

Hei!
Jeg ser bryggselv har lansert en ny induksjonsplate: https://www.bryggselv.no/induksjon/103060/bryggselv-induksjonsplate-c35-b1-3500w-med-schott-glass

Noen som har prøvd denne (eller er det så rykende fersk at ingen har rukket det enda)? Valget står mellom induksjon og varmeelement rett i gryten. Jeg er veldig lite glad i å vaske bryggeutstyr, så der vinner induksjon et sterkt poeng.

Induksjonsplaten må kunne holde seg påslått med høy effekt over lengre tid (90 min kok + oppvarming).
Satser på denne ikke plutselig reduserer effekten under bruk?
 
Ja, men du får ikke bestilt til nedsatt pris på weben, induksjonsplatene er bare på tilbud fysisk i butikk.

men du har jo angrefrist.
 
Jeg kjøpte nylig denne. Testet på to brygg (36 liter gryte). Ingenting å utsette på den så langt i hvertfall. Brukte den til å koke komle med og her om dagen. Fruen var veldig fornøyd, rask kok på 18 liter gryten
 
Er eier av denne jeg også. Fungerer veldig fint og er rimelig effektiv! Må si det er uvant å gå over til denne etter å ha brukt platene på en gammel komfyr med keramikk-topp. Jeg har brukt den på en 30L Kjele og jeg kokte opp 15L på kanskje 10-15min. På bryggselv.no sier dem at den funker fint opptil 50L så tror det skal gå bra. Den lager noe lyd men, det må man vel bare forvente av en 3500W induksjonsplate. Eneste jeg syntes er litt kjipt med denne er at den varmer i steg (60-80-100-120 osv) Hadde vært interessant om den kunne stilles nøyaktig (hvertfall fra 60 til 100 C) så jeg kunne hatt den stående på 67 C f.eks.
 
Induksjonsplater måler temperatur gjennom glasplata i botnen. Det den kan måla der er temperaturen under kjelen. Det blir neppe særleg korrekt måling då temperaturen på undersida nok er forskjellig frå væska i kjelen.

At Caso plate er blitt liksom standarden dreier seg om at desse platene i si tid var tatt inn av ein elektro nettbutikk på Sørlandet og dei kosta der 1690 kr. 5 år sidan. Så begynte bryggselv og andre å selga denne plata.

Det fins ei rad merker og alle er mistenkjeleg bygd over same lesten: temperatursteg som skildra ovanfor, trinninnstilling og timer. Dette skuldast at store produsentar i aust (kina) lagar litt forskjellige modellar - såkalla oem - og så kan importørar i f.eks. europa kjøpa inn containarar med slike plater og få namnet sitt på dei. Du finn dei som caso, bartscher, saro, ... osb.

Eg har testa 2 plater opp mot kvarandre med forskjellige kjelar og resultatet var litt forskjell men det var faktisk slik at ei plate funka best på ein av kjelane og den andre funka best på den andre kjelen.
 
Oj! Har i flere år brukt en rævva induksjonsplate som buker laaang tid på å varme opp vørter/vann. Hele bryggeprosessen har blitt preget av dette: Man har god tid og kan sette på meskevannet før alt annet er klart (har sågar satt på meskevannet for deretter handlet i butikken). Jeg har gjerne lest en god bok og tatt noen øl mens jeg venter.

Så kjøpte jeg induksjonsplaten fra Bryggselv og tester den i dag.... Får jo ikke tid til noe som helst! Mesketemp er klart på null komma svisj! Mesk ferdig og rett på kok! Jævla travelt! Må endre alle bryggerutiner. Sikkert lurt.
 
Jeg har en Caso og en av denne fra Bryggselv. Har ikke merka store forskjellen på disse, så må si meg storfornøyd sålangt. Anbefales herfra!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Oj! Har i flere år brukt en rævva induksjonsplate som buker laaang tid på å varme opp vørter/vann. Hele bryggeprosessen har blitt preget av dette: Man har god tid og kan sette på meskevannet før alt annet er klart (har sågar satt på meskevannet for deretter handlet i butikken). Jeg har gjerne lest en god bok og tatt noen øl mens jeg venter.

Så kjøpte jeg induksjonsplaten fra Bryggselv og tester den i dag.... Får jo ikke tid til noe som helst! Mesketemp er klart på null komma svisj! Mesk ferdig og rett på kok! Jævla travelt! Må endre alle bryggerutiner. Sikkert lurt.
Kort rapport: Krisedårlig bryggedag. Et personlig nederlag. Skammer meg.
Kokte over tre ganger (veldig grisete, og mistenker at mesteparten av humlen forsvant fra gryta) "Prøvesmakte" ALTFOR mange øl (gikk litt skeis) Rehydrerte tørrgjær, glømte å ta den i vørteren. Fikk et spontant infalll om å øke IBU til 100. Vørteren smakte helt forferdelig/udrikkelig pga bitterheten. Første gang jeg droppet å rydde/vaske/rengjøre etter brygging.
Er ikke slik det skal være. Lengter etter 2017 - nytt år, nye muligheter.
 
Kort rapport: Krisedårlig bryggedag. Et personlig nederlag. Skammer meg.
Kokte over tre ganger (veldig grisete, og mistenker at mesteparten av humlen forsvant fra gryta) "Prøvesmakte" ALTFOR mange øl (gikk litt skeis) Rehydrerte tørrgjær, glømte å ta den i vørteren. Fikk et spontant infalll om å øke IBU til 100. Vørteren smakte helt forferdelig/udrikkelig pga bitterheten. Første gang jeg droppet å rydde/vaske/rengjøre etter brygging.
Er ikke slik det skal være. Lengter etter 2017 - nytt år, nye muligheter.

Det er godt du vet hva grunnen er iallefall. kjenner meg på en måte igjen fra noen år siden, bortsett fra det å forandre oppskrift mens man brygger.
 
Tilbake
Topp