C02 og regulator fra candirect.de

Vurderer 2 stk 2kgs CO2-beholdere fra candirect.de, samt regulatorer og tilkoblingsslanger til mine tre petit_fat.

Kommer paa ca 3000 ferdig fortollet.

Noen som har erfaringer med CO2-flasken?
Gjengene stemmer saavidt jeg har forstaatt?
 
Jeg og en kammerat har begge kjøpt beholdere og regulatorer fra candirect. Jeg er veldig fornøyd med både regulator og flakser. Kameraten min har vært å etterfylt CO2, så gjengene går overens. Han trekker fra Tysk MVA til sendinger til Norge, men jeg lurer på om mva allerede er fjernet i den engelskspråklige utgaven av nettbuttikken.

Den eneste dårlige erfaringen jeg har er kommunikasjon rundt sending av varene. Det tok en stund før varene ble sendt, og det var vanskelig å få kontakt med han for å høre når de ble sendt. Men varene kom tilslutt.
 
Takk skal du ha, har lagt inn bestilling.
Den ene flasken skal staa i et rom med begrenset lufting saa jeg var litt skeptisk til en 6kg-flaske pga risiko for lekkasje. To sett 2kgs CO2 + regulatorer, slanger, litt humle og gjaer kom paa 2500 inkl frakt. Norsk mva kommer i tillegg. Det stemmer at den engelske versjonen av candirect er uten tysk mva.
 
Tenkte også litt på det med lekasje og faren for kveling da flaskene står nærme der vi sover, så tenkte at 2Kgs var greit. Jeg bor i Kristiansand og etter som vi har funnet ut er det kun et sted som fyller gass (Slettebø). Som jeg skrev over har kammeraten min allerede fyllt gass og han måtte betale 375 for å fylle en 2Kgs, og det synes jeg er dyrt! Kan noen komme med priser for å fylle andre steder i Norge?
 
Jeg har betalt 248 kroner for 2.9 kg CO2 hos Ernst Nilsen i Oslo de siste to gangene jeg har fylt der. God service og rimelig pris IMO.
 
Utstyret har kommet og det ser bra ut. Tror egentlig ikke det er lovlig å sende flasker med trykk i posten, men det gikk tydligvis bra. Har ikke sett noen regning på norsk mva. foreløpig...
 
Kan være vanskelig å estimere, for jeg tror de bruker ulike speditører litt avhengig av størrelse på pakkene.
 
Kjøpte 5 fat for ca 3-4 måneder siden. Da var det transportstreik og det tok laaaang tid. Men Slapp å betale moms så det var helt greit.

5. aug bestillte og betalte jeg for 4 nye fat. 12 aug var de til tollbehandling i Oslo. Etter 10 (!)dager i tollbehandling tok jeg kontakt med Bring. De sa at det skulle være sent en forespørsel til meg  (som jeg ikke har fått). De ba meg maile faktura fra candirekt til tollvesenet med sporingsnummer i emnefeltet. Neste virkedag var fatene videresendt til Stavanger. Har ikke fått fatene enda men de er på mottaksterminal i Stavanger ,så tipper jeg har dem imorgen eller torsdag. Det har da tatt 3 uker og halvparten av tiden var tollbehandling.

Mitt tips altså: få sporingsnummer fra candirect og følg med på pakkens gang. Du får det ikke automatisk så be om det på mail til info.candirect.com(tror jeg). Med en gang pakken er til tollbehandling sender du en mail til postfortolling.pgo@posten.no. sendingsnummer i emnefeltet (ikke ta med de forrerste nullene) og ditt personnummer i tekesen. Legg ved regning/faktura du fikk fra candirect.

Hvis du ønsker å slippe å betale moms er nok ikke dette beste måte, men det blir opp til deg.
 
Kommer alt fra CanDirect via Posten/Bring nå? Det begynner å bli ei stund siden vi bestilte ei stor pakke, men da kom den med en annen speditør.
 
Tilbake
Topp