Camco varmeelement

Vet at det er en del der ute som bruker disse elementene. Men har noen opplevd at de ruster? Tenker da på selve "basen".
Jeg kjøpte et 3500w element og dette rustet etter første bruk.

Jeg har ikke hatt lyst til å bruke det på nytt i frykt for at det skal sette smak.
Er det noen som har noe erfaring med dette?
Har jeg fått et element med produksjons feil?

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
 
Men da er vel det dumt å bruke de? Rust vil jo sette smak?

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk

Det vil nok det. Men grunnen til at det ruster er forskjellige legeringer av stål i kjelen. Lurer på om det finnes et triks for å få "noe annet" til å ruste, type sette i en skrue av et annet materiale eller noe. Dette må du egentlig ikke spørre meg videre om. Men ja, grundig vask for hver eneste gang er vel en løsning.

Du får forøvrig kjøpt elementer som er i rustfritt stål som ikke skal ruste i en vanlig rustfri kjele.
 
Ok, ja det finnes sikkert et triks. Jeg får heller kjøpe et varme element fra catering parts. De har ingen slik "base" så da burde det ikke være noe som ruster. De hadde bare så forbanna dyr frakt[emoji17]
Takk for svar[emoji4]

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
 
Tror det er brew hardware. COM som selger camco element som ikke ruster. Har hatt det nå i ca 25 brygg. Sitter festet med triclamp kobling med silikonpakning om dette skal ha noe å si
 
Takk for svarene.[emoji4]
Da er det bare å bestille en sånn etter hvert [emoji106]

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
 
Tilbake
Topp