Det fungerer bra. Blir en god og fruktig pils. Får et friskt apa-preg.Noen som har erfaringer / tanker om Cascade i pils?
Altså ikke pils med andre ord ?Det blir som å erstatte kjøttkaker med fiskekaker i en god brunmatsmiddag. Det blir godt og spiselig, men hvertfall ikke kjøttkaker i brunsaus.
Og som med litt amerikahumle pils:Det blir som å erstatte kjøttkaker med fiskekaker i en god brunmatsmiddag. Det blir godt og spiselig, men hvertfall ikke kjøttkaker i brunsaus.
Ikkje typeriktig tysk eller tsjekkisk, men du har jo denne litt altomfattande New World Lager. Der det humle hardt på pils.Altså ikke pils med andre ord ?
Altså ikke pils med andre ord ?
Vil vel komme inn under typedef 1A : Moderne lys lagerHelt klart ikke pils, nei. Det blir en undergjæret APA.
Det kan bli godt, men min personlige mening er at både pils og APA er bedre.
Vil vel komme inn under typedef 1A : Moderne lys lager
Tja en APA er vel pr definisjon overgjæret.
Helt klart ikke pils, nei. Det blir en undergjæret APA.
Det kan ikke bare være humletypen som drar den i retning av en 'undergjæret APA', men en kombinasjon av valg av humle og selve humleskjemaet. Om TS humler den moderat med Cascade, som han ville humlet en vanlig pils, så ville jeg ikke sagt det var en undergjæret APA
Jeg tror ordet du savner i denne et generisk! [emoji39][emoji869]Jeg må visst gi deg rett, også.
Nå er jeg ikke så sikker på at det finnes noe sånt som en "vanlig pils", men hvis du mener en typisk norsk industripils, som bare er bitterhumlet, så ville det vel ikke blitt noe merkbart preg av Cascade i det hele tatt.
Jeg tror ordet du savner i denne et generisk! [emoji39][emoji869]
Sent from my iPhone using Tapatalk