Co2 flaske på utsiden av kjøleskap. Regulator?

Heisann, trenger litt hjelp her.

Har en kegerator med 2 corneliusfat og 2,5kg co2 flaske inne i kjøleskapet. Har en regulator med 2 manometre, slik at jeg kan justere trykket for hvert fat.

Nå har jeg kjøpt større co2 flaske (6kg) og vil ha den på utsiden av kegeratoren for å få inn 4 og ikke 2 fat.
Har tenkt å utvide min regulator fra 2 til 4 manometre og fremdeles ha den inne i kjøleskapet, for å unngå masse slanger gjennom veggen. Har også lyst til å ha en egen regulator på den store flasken på utsiden for å brukes til Beergun etc.

Noen tips til hvordan dette oppsettet kan være?
- Er det ok med en egen regulator på den store flasken som også mater 4-regulatoren inne i kjøleskapet?
- En må vel ha en kraftigere trykkslange i gjennomføringen i kjøleskapet også.
- -Tenkte kanskje å kjøre opptil 40-50 PSI ut av denne og inn til 4-regulatoren i kjøleskapet.
- noen tips til selve gjennomføringen i kjøleskapet?

/dagfinn

Hvis du kjøper en firedobbel sekundærregulator for å ha inne i kjøleskapet, kan du bruke den doble du har fra før på flaska på utsida. Én av utgangene går til å mate sekundærregulatoren og den andre er ledig til Beergun. Du kan bruke en vanlig trykkslange fra primær til sekundærregulator.

Hvis du kjøper en firedobbel sekundærregulator for å ha inne i kjøleskapet, kan du bruke den doble du har fra før på flaska på utsida. Én av utgangene går til å mate sekundærregulatoren og den andre er ledig til Beergun. Du kan bruke en vanlig trykkslange fra primær til sekundærregulator.
Takk, da var jeg ikke langt unna. Må kanskje være litt forsiktig med å kjøre for høyt trykk ut til sekundærregulatorene da jeg vel i teorien kan sende mer trykk ut enn slangen tåler. Skal sjekke slangespec'en.

Ser noen tar slangen inn gjennom kondensvannutløpet. Erfaring med det? Kan vel tette og gi problemer?

Du trenger vel egentlig ikke være bekymret for det? Det er vel ikke slik at 1bar på fat#1 + 1.5bar på fat #2 = 2.5 bar. Jeg kan ha fem fat gående ut fra den ene regulatoren jeg har, og hvis den viser 1.5 så regner jeg med at det er 1.5bar som står i slangene som da jobber mot regulatoren.

Eller er jeg på jordet, bak et mål?

Hvis du er litt lur så utvider du kondenshullet og sørger for at slangen holder seg øverst i hullet, slik at kondensvæske fortsatt kan strømme under slangen.

Helt enig, var mer det at jeg/noen kan skru på mer enn tiltenkt.

Uansett, takk for råd om å utvide kondensvannhullet, burde gå greit.

Tilbake
Topp