• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

Fikk mail fra Strømmen hjemmebrygg i dag som krevde att siste sjekk var 2014 Ellers tok de ikke å fylte selv men sendte det videre til noen som tester og fyller. Har en 6 kilo som var sjekka sist i 2021 så den skal jo være godt innafor. en 2 kilo jeg har var sist testa i 2011 så den er ikke innafor Har inntrykk av att enkelte tar veldig godt betalt for å trykkteste så her må en sjekke først og regne på det

Fikk mail fra Strømmen hjemmebrygg i dag som krevde att siste sjekk var 2014 Ellers tok de ikke å fylte selv men sendte det videre til noen som tester og fyller. Har en 6 kilo som var sjekka sist i 2021 så den skal jo være godt innafor. en 2 kilo jeg har var sist testa i 2011 så den er ikke innafor Har inntrykk av att enkelte tar veldig godt betalt for å trykkteste så her må en sjekke først og regne på det
Jeg betalte ~900 kr for trykktest og fylling av størrelse brannslukningsapparat hos Aktiv Brannvern.

Hos Gassbase As i Hølen ( Viken ) kan refille/bytte matgasser.

Hos Gassbase As i Hølen ( Viken ) kan refille/bytte matgasser.
Betyr det med andre ord at vi kan fylle CO2 til hjemmebrygging der på våre typiske 2-/4-kg CO-2flasker?

Er det 0 plasser i Elverum/Hamar området som fyller? Ser på kartet over fyllestasjoner og da ser jeg ei privatadresse i Nydalen utafor Hamar?

Er det 0 plasser i Elverum/Hamar området som fyller? Ser på kartet over fyllestasjoner og da ser jeg ei privatadresse i Nydalen utafor Hamar?
Det kan nok være noen som driver med brannslokkere som er villig til å fylle, men stadig flere har gått over til sodastream så markedet er mindre enn det var.

Hvis aktøren i Nydalen fyller, er det ikke 0. :)

Vi er avhengig av tilbakemeldinger for å holde oversikten oppdatert, så si gjerne ifra om du finner ut av om vedkommende fremdeles fyller.

Noha Norge/ Brannvernservice som tidligere holdt til i Alvikvegen 201 ved Bingsa har tømt lokalene, fusjonert og flyttet inn med Survitec i Gangstøvika. Foreløpig tilbyr de ikke fylling av CO2, men de ville satse på å få dette på plass igjen i løpet av "noen uker". Tolket det som tidligst etter ferien. Kan oppdatere med status og priser når jeg eventuelt har fått fylt der.

Noha Norge/ Brannvernservice som tidligere holdt til i Alvikvegen 201 ved Bingsa har tømt lokalene, fusjonert og flyttet inn med Survitec i Gangstøvika. Foreløpig tilbyr de ikke fylling av CO2, men de ville satse på å få dette på plass igjen i løpet av "noen uker". Tolket det som tidligst etter ferien. Kan oppdatere med status og priser når jeg eventuelt har fått fylt der.
Takk for oppdateringen. Jeg har nå fjernet oppføringen fra oversikten, så får vi eventuelt legge til på nytt senere om det skulle bli aktuelt.

Dahles Deleservice på Dalen i Telemark har innbytteording på 6 og 10 kg Aligal sylindre.
Jeg tror ny full 6 kg koster ca 4600 m/m.
Bytte er over 700kr pluss moms

SodaStream er vel det billigste alternativet når det er på tilbud.
Men hvor mange SodaStream flasker orker en å ha liggende.

SodaStream er vel det billigste alternativet når det er på tilbud.
Men hvor mange SodaStream flasker orker en å ha liggende.
Byggmax kjører fast pris på innbytte, kr 39,90. Det blir noe sånt som 93 kroner kiloen. Så er det de gangene man får det for 29,90 på Rusta eller Europris. Skulle jeg ha dradd 6-kilos flaska mi til Nortronik for påfylling hadde det kosta 340 kroner kiloen. Det er ikke veldig langt unna at du kan kjøpe nye Wassermax flasker fra Europris for 59,90 + 120 i pant og komme likt ut av det på pris. Da er gassen næringsmiddelgodkjent.

Tilbake
Topp