CO2-regulator med flere utganger?

Til fatfolket:

Om man planlegger å gå over til fat og lage et system med fire tappelinjer: Er det da en fordel å ha CO2-regulator med flere utganger (som de man får kjøpt på petit agentur) i tillegg til en CO2-fordeler med noen utganger?

Tenkte for eksempel at en regulator med to utganger gir mulighet til å karbonere nye fat/bruke beer gun, mens de andre fata står på serveringstrykk (gjennom en CO2-fordeler). At det blir mindre fikling og styr enn om man bare har én utgang på regulatoren?

Eller?

Jeg endte opp med 2 CO2-flasker, en til serveringsanlegg med 3 forskjellige trykk (fra Peitit), og en til karbonering/beer gun med 1 trykk + CO2-fordeler. Når tappeanlegget er koblet til er det lite aktuelt å bruke det til vask fylling av fat eller flasking - det hadde blitbåde fikling og søl i stuen. I kjelleren står flaske 2 som jeg bruker til alt annet inkl karbonering. Har jag noen sjelden gang mange fat som må karboneres på ulikt trykk, rister jeg inn CO2 i noen før jeg setter andre til karbonering. En siste poeng: jeg kjøpte Petit's 4-veisfordeler, hvor han satte et rør med en hurtigkobling på den ene utgangen. Den bruker jeg ved flasking; kobler fra den grå innventil fra hurtigkoblingen og kobler til beer gun med et tilsvarende rør. Fungert i over 3 år uten lekkasje (bank i bordet). Hadde jeg mekket selv, ville jeg laget stengbare utganger som men serpå amerikanske CO2-fordelere.

Tilbake
Topp