Continental pilsnermalt?

gustavf skrev:
Aleksander_B skrev:
Kan man da konkludere med at man kan lage like godt bokkøl av malt fra UK som Belgia og Tyskland?

Ja, det kan man.

Absolutt, så lenge EBC-verdier og smakskarakterer er passende.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
gustavf skrev:
Det virker som særlig amerikanske hjemmebryggere er glad i å bruke geografi for å klassifisere malt og legger mye vekt på hvor malteriet holder til. Jeg kan ikke skjønne at det beror på noe annet enn en misforståelse at man kan si konkret om maltet basert på dette.

Jeg har sett det nevnt på Northernbrewer-forumet at en viss type amerikansk Munich er basert på seksradersbygg. Dét kan nok ha sitt å si for smaken.

Noen her som har brygget bayer av Thomas Fawcett sin Munich, forresten? Sånn siden det er det de selger nede på Danmarksplass.

[edit:] Noen mener iallfall at den ikke ligner så mye på tysk Munich.
 
Kjetil S skrev:
Jeg har sett det nevnt på Northernbrewer-forumet at en viss type amerikansk Munich er basert på seksradersbygg. Dét kan nok ha sitt å si for smaken.

Absolutt. Selvfølgelig finnes det forskjeller i malt, og jeg tviler ikke på at det finnes mange varianter av Munich-malt laget av de amerikanske malteriene. Det er også forskjellig tradisjoner i ulike ølregioner, men det er ikke det samme som at et standardmalt som pilsnermalt har noen form for terroir avhengig av hvilket land det kommer fra.
 
Tilbake
Topp